Un any de docència online: reptes i oportunitats. Cicle de Conferències

cicledeconferencies

El passat mes de maig es va celebrar al Facultat el Cicle de Conferències Un any de docència online: reptes i oportunitats. La iniciativa, organitzada pel Deganat, volia promoure espais d’intercanvi d’experiències i coneixement sobre docència amb companyes i companys de la Facultat i d’altres universitats.

23/06/2021

En aquest cicle, hi va participar:

La Dra. Melinda Dooly, catedràtica del Dept. de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i les Ciències Socials de la UAB, va impartir la conferència  20 anys d’intercanvi virtual des de la perspectiva de la pandèmia: lliçons apreses i nous reptes, on va presentar l’evolució de les diferents eines digitals i aproximacions didàctiques per afavorir els intercanvis virtuals entre alumnat i professorat de diferents països.

La Dra. Mònica Feixas, Prof. Dr. Pädagogische Hochschule Zürich, amb la conferència Escenaris i oportunitats de l’avaluació online: l’experiència de la Zurich University of Teacher Education, va mostrar diferents aproximacions i exemples a l’avaluació online implementats a la Zurich University of Teacher Education.

La Dra. Núria Planas amb la conferència titulada L’experiència social de l’ensenyament, què porta a què? va exposar diferents visions sobre l’ensenyament com a procés social, polític i específic.

Aprofitant l’estada del Prof. Dr. de la  University of Illinois at Chicago Federico R. Waitoller al Dept. de Pedagogia Aplicada, gràcies al suport del programa AIDA de la UAB, se li va demanar que impartís dues conferències en aquest cicle:

En la primera, sota el títol Teaching in the Times of Covid: Expanding  Participation Through  Digital Technologies in Higher Education, el professor Waitoller va presentar diferents eines i estratègies didàctiques usades durant el temps de pandèmia per aconseguir impartir la docència de forma virtual en una universitat presencial.

En la segona, organitzada pel grup d’Interès Formació Universitària Inclusiva, i titulada From Access to Transformation: Radicalizing UDL with Disability Studies and Cultural Sustaining Pedagogy, l’autor ens va facilitar reflexionar sobre com transformar l’educació a partir d’un canvi de paradigma, més enllà del disseny universal per l’aprenentatge (DUA) i a partir de les evidències científiques, per fer camí  cap a la “Cultural Sustaining pedagogies”, que promouen les cultures i la identitat pròpia de les persones amb discapacitat.