Tornen els International Welcome Days

IWD setembre 2016
Del 12 al 17 de setembre té lloc una nova edició dels International Welcome Days (IWD), una setmana plena d'activitats dirigides a estudiants internacionals que vénen a la UAB.

08/09/2016

Del 12 al 17 de setembre té lloc una nova edició dels International Welcome Days (IWD), una setmana plena d'activitats dirigides a estudiants internacionals que vénen a la UAB el curs 2016/2017. Aquestes sessions de benvinguda permeten als estudiants conèixer el Campus, els serveis, així com els diferents col·lectius de la UAB. També és una bona oportunitat per conèixer a altres estudiants d'intercanvi i estudiants locals de la UAB.

La Fira de Col·lectius d'Estudiants i de serveis de la UAB ha estat la primera activitat dels IWD, i s'ha fet a les 12h. en el Pati del Cinema. Els estudiants internacionals han conegut el teixit associatiu de la universitat així com les activitats que es realitzen durant el curs i com participar en elles.

Després s'ha donat pas a la sessió de benvinguda, plena de gom a gom d'estudiants internacionals, a la Sala Cinema. El Vicerector de Relacions Internacionals, Màrius Martínez, ha felicitat als nous estudiants per l'elecció feta ja que "és una de les millors universitats", i els ha animat "a estudiar i a aprendre en l'àmbit que heu triat, però també a viure i gaudir amb les moltes oportunitats que ofereix una universitat de campus com la UAB". Ha subratllat la proximitat amb Barcelona i el caràcter mediterrani de la gent i la cultura catalana.

Per la seva banda, la professora Fiona Kelso, els ha parlat de la llengua catalana, i els ha mostrat amb gràfics com aquesta és parlada per 9 milions i entesa per 11 milions de persones a tot el món . Els ha mostrat que ocupa la posició 14 dins les llengües més parlades després del suec i abans del búlgar. Ha destacat que Catalunya és una societat multilingüe on tothom és obert a parlar diferents idiomes.

També els ha explicat que el Servei d'Idiomes de la UAB ofereix a tots els estudiants internacionals classes gratuïtes de català. I finalment ha estat la responsable dels estudiants internacionals de la Unitat de Dinamització Comunitària la que ha explicat el programa d'activitats per a aquest curs, i els ha engrescat a participar en algun dels diferents col·lectius amb que compta la UAB.

Com activitats destacades els col·lectius SwingUAB i Ganàpies UAB oferiran una exhibició i taller obert els dies 13 i 15 de setembre, respectivament, a les 13h en la Plaça Cívica.

En aquest marc d'Intercanvi cultural, també hi haurà una activitat dirigida al menjar. El Dinar Internacional permet compartir plats d'altres països entre estudiants internacionals i locals. Els estudiants locals participants del programa Mentor faran d'amfitrions de l'àpat. Just després, a les 15h, es farà el Tàndem, activitat per practicar llengües en grup.

Els IWD acabaran amb una passejada pel campus el divendres i amb un pícnic al parc de la Ciutadella el dissabte, activitat que permetrà gaudir de l'entorn i seguir amb l'intercanvi cultural de manera més divertida. Els estudiants del programa Mentor guiaran la caminada i compartiran amb els estudiants internacionals la seva passió i coneixement per la ciutat comtal.

Pots trobar la resta d'activitats a la programació de les International Welcome Days.