Torna la Olimpíada Clàssica de la UAB!

Cartell Torna Olimpiada

L’Olimpíada està adreçada als estudiants de segon de batxillerat de tota Catalunya. Constarà de dues proves que se celebraran el dimecres, 27 d’abril de 2022 a la UAB. “Avdentes Fortvna Ivvat” per a tots els participants!

06/04/2022

L'Equip Argó de Llengües i Cultura Clàssiques i el grau en Ciències de l’Antiguitat de la Universitat Autònoma de Barcelona, en col·laboració amb l'ICE de la UAB, recupera l'Olimpíada Clàssica amb una sisena edició destinada als estudiants de grec i llatí de batxillerat. Les dues proves de l'Olimpíada se celebraran el dimecres 27 d'abril de 2022 a la UAB.

L'Olimpíada Clàssica busca fomentar l'estudi de les llengües i cultures clàssiques entre els estudiants, així com premiar l'esforç i la seva excel·lència acadèmica. A més, les proves pretenen ser un pont entre l'ensenyament secundari i la universitat per ajudar a l'alumnat a trobar el seu camí.

La participació és individual i completament gratuïta. Aquesta sisena edició està oberta a tots els estudiants secundaris de Catalunya matriculats a les assignatures clàssiques, Llatí i/o Grec de 2n de batxillerat del curs 2021-2022.

El període d'inscripció ja està obert i finalitzarà el 22 d'abril del 2022. Cal sol·licitar-ho a través d'aquest formulari. El professorat del centre educatiu és qui s'inscriurà en nom de l'alumnat que vulgui participar.

Seu i data

L'Olimpíada tindrà lloc el dimecres 27 d'abril de 2022 a la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona, a Bellaterra, de 16:00 h a 19:15 h (Aules 101 i 103):

16:00 a 17:30: prova de llatí

17:45 a 19:15: prova de grec.

Excepcionalment, es podrà modificar la data i l'hora, si circumstàncies de força major ho exigeixen; en aquest cas, els participants seran informats oportunament.

Abans de la prova els participants hauran d'acreditar-se amb el DNI. És imprescindible que el portin el dia de la prova.

Premi

S'atorgarà una única matrícula gratuïta de tot el primer curs per a l'estudiant que obtingui la nota més alta de qualsevol de les dues modalitats (grec / llatí) per cursar indistintament el grau de Ciències de l'Antiguitat o el grau d'Estudis d'Anglès i de Clàssiques. A més, el millor qualificat de cada modalitat rebrà un premi de 150 €. Als segons, se'ls premiarà amb un conjunt de llibres i, als tercers, un diploma honorífic.

Per més informació, especificacions i detalls de les proves consulteu les bases de l'Olimpíada Clàssica al portal web fent clic aquí.