Testimoni de 3 estudiants durant les seves pràctiques nacionals

Experiències Pràctiques Nacionals
Les alumnes Marta Ruiz Mármol, Anastasiya Poshokova i Laura Ibarra varen exposar als estudiants de 2n curs de Turisme en Anglès la seva experiència durant la realització de les seves pràctiques nacionals a Barcelona, Sitges i Lanzarote, en una sessio celebrada el 24 d'octubre.

28/10/2019

L’objectiu de la sessió era veure els diferents resultats que pot suposar realitzar unes pràctiques nacionals en establiments hotelers de diversa naturalesa.

Marta Ruiz Mármol, estudiant de 3r curs de Turisme en Anglès, va explicar per videoconferència com va ser la seva estada a un hotel de 4* de Barcelona. Per a l’alumna, un dels principals reptes va ser l’encaix en un equip. L’experiència li ha valgut, però, per adonar-se de la importància de l’autoanàlisi i reforçar el compromís per seguir millorant aspectes en un futur, com ara la comunicació assertiva.

En el cas d’Anastasiya Posokhova, que va fer unes pràctiques a l’Hotel Me Terramar de Sitges, la seva estada va coincidir amb molts canvis interns a l’hotel i això li ha permès tenir una actitud oberta al canvi i mantenir una actitud resolutiva. Davant possibles desavinences, l’estudiant de 4t curs en Direcció Hotelera va recomanar als companys ser sempre respectuosos i educats en les formes, ja que es poden obrir noves oportunitats professionals arran del networking adquirit com a intern. Actualment, l’alumna s’ha marcat un nou objectiu i està fent unes pràctiques al Reinassance Barcelona, de la cadena Marriott.

Finalment, Laura Ibarra Gómez, que també es troba a l’últim curs del Grau en Direcció Hotelera, també va explicar quins avantatges li ha suposat treballar durant més de 5 mesos a l’Hotel Rubicon Palace de Playa Blanca, Lanzarote. L’estudiant, després del seu pas per l’hotel vacacional, ha aconseguit recentment una vacant de jornada completa a l’equip de recepció de l’H10 Madisson de Barcelona.

La presentació de tots aquests reptes que han tingut les estudiants durant les seves pràctiques varen ajudar als estudiants de 2n curs a veure la importància de valorar les pràctiques com un període de creixement personal i professional, i per obtenir una major consciència d’un/a mateix/a i saber com enfocar la manera de resoldre’ls.