Taula rodona EUTDH-UAB: La COVID-19 decanta el sector MICE cap a la innovació per revertir en clau positiva al territori

Durant el debat

A la taula rodona, celebrada aquest dimecres 6 d’octubre, hi han participat representants de diferents àmbits del sector, com ara destinacions turístiques, hotels, agències, càterings i emplaçaments d'esdeveniments. L'acte ha estat organitzat pels alumnes de 4t dels Graus en Turisme, Turisme en Anglès i Direcció Hotelera, en el marc de la metodologia d’aprenentatge “Experiential Learning”.

07/10/2021

L’esdeveniment, sota el títol “Resiliència del sector MICE, què hi ha després de la COVID-19?" ha permès debatre sobre la situació del sector MICE i explorar el seu futur.

L'acte ha comptat amb participants de tots els àmbits del sectorSònia Serracarbassa, directora del Catalunya Convention Bureau, i Montse Belisario, directora del Lloret Convention Bureau; Núria Flores, directora de Màrqueting i Vendes de Princess Hotels; Sandra Angulo, fundadora de GoEs Travel; David Salses, fundador de Sarova Catering i La Finka 4.1; Carolien Kroon, directora d'Intracon Events, i Maria Clarella, directora de Congressos & Esdeveniments UAB Campus.

Els convidats han explicat la seva experiència tant en l'àmbit professional com personal, fent referència a quines situacions d’incertesa s’han trobat i com han hagut de plantejar solucions als problemes per enfocar-se cap a un futur més esperançador.

Sandra Angulo ha obert el debat reconeixent la manca de preparació emocional davant els reptes que ha presentat la COVID-19. De fet, davant múltiples situacions d’estrès que han compartit a l’aula, tots els participants han coincidit en la necessitat d’implementar noves assignatures a les agendes professionals que estiguin vinculades a la intel.ligència emocional, l’autogestió de l’estrès, i una gestió d’equips més humanitzada.

S’ha ressaltat la importància del networking per crear xarxa i reconstruir el sector, o replantejar enfocaments customer-centric. En aquesta línia, Maria Clarella ha subratllat la necessitat d’escoltar als clients com a eix vertebrador de les noves guies de treball i de generació d’oportunitats de negoci.

També s'han tractat algunes dades sobre la situació del sector i com redissenyar l’oferta del país. “Els esdeveniments híbrids es mantindran, però els humans necessitem socialitzar; els digitals mai estaran a l’altura dels presencials”, ha declarat Núria Flores, constatant que el sector MICE té una missió més profunda. Montse Belisario confirmava que el sector “es reprendrà per estrènyer les relacions en persona, amb els clients, proveïdors, colaboradors, entorns socials, etc".

Moderació de l'acte

Adrià Espasa, estudiant del Grau de Turisme en Anglès, va ser la persona encarregada de moderar la taula rodona. Foto: EUTDH

Carolien Kroon, qui ha liderat un canvi profund en les formes d’oferir serveis des d'Intracon Events, ha profunditzat en l’avaluació i ha definit les tipologies d’esdeveniments que potencialment es mantindran en format digital o híbrid (com les formacions de producte), vers els presencials-híbrids, que es mantindran en altres contextos i aniran recuperant activitat.

Durant el debat, també s’han destacat les oportunitats que representa la digitalització pel sector, tant en la potencialitat d’augmentar participants en els esdeveniments, com per a la reducció d’emissió de gasos. Un dels reptes que s’ha de considerar avaluar en un futur és generar un impacte positiu a través de la sostenibilitat en el sector -en totes les seves modalitats: ambiental, cultural, econòmica i social-, una tasca que s’abandera amb èxit el grup Princess Hotels des de fa anys.

Sònia Serracarbassa, directora del Catalonia Convention Bureau, s’ha engrescat a dirigir-se directament a l’alumnat suggerint-los que “la formació és molt important, si bé l'actitud, inquietud i motivació és vital per iniciar una carrera i desenvolupar-se en el sector”. L’emprenedoria i la innovació també es consideren eixos importants, i s’ha motivat als estudiants que liderin projectes que aportin valor i condueixin el canvi en aquests moments de transició.

Els alumnes de l’Escola també han pogut conèixer de primera mà els múltiples reptes que els convidats han hagut de fer front al capdavant de les seves organitzacions per tal d’avançar i innovar tenint present la perseverança, que és clau per al desenvolupament del nou escenari que haurà de fer front el sector MICE.

En acabar la sessió, s’ha fet una avaluació de la situació i s'ha reconegut la gran tasca que estan fent les organitzacions catalanes per adaptar-se a les noves formes de fer i de vendre. La “vibració i la passió” que destacava el representant de Sarova Catering, David Salses, com a lema d'empresa, s'ha contagiat a tots els assistents de l'acte.

L’alumnat ha sentit una gran satisfacció pel resultat de l’esdeveniment que ha coordinat en equip, en el marc de les noves metodologies d’aprenentatge “Experiential Learning” que s’apliquen a l’Escola seguint els exemples de les universitats més innovadores d’Europa.

Estudiants durant el registre

Les estudiants Yu Fu i Shanhui Ye, membres de l'equip d'alumnes que han organitzat l'acte com una activitat "Experiential Learning". Foto: EUTDH

Els assistents durant el refrigeri

Al final de l'acte, es va oferir un refrigeri als assistents i un espai per a fer networking. Foto: EUTDH