Seminari de Dret internacional privat amb la Universitat Renmin

IMG_seminariconjunt

13/12/2022

El dilluns 12 de desembre es va organitzar un seminari conjunt de Dret internacional privat amb la Universitat Renming de Pequín. L'activitat es va portar a terme via telemàtica des de la sala de reunions 0 de la Facultat.

Consistia en fer una breu presentació, en anglès, de la regulació i pràctica vigent a Espanya i Xina, respectivament, en relació amb algunes qüestions de dret internacional privat d'interès mutu, concretament aspectes relatius a la competència judicial internacional. Tanmateix, cal destacar que, per part de la UAB, hi han participat diversos professors de la Facultat i cinc estudiants, que són els qui han ofert les presentacions relatives al sistema espanyol. Els estudiants que han participat són dos del Grau de Dret (Lauren Birca i Lídia Pérez Casasayas) i tres d'ADE+Dret (Xiaoxia Chen, Tianze Jiao i Jordi Sillero Delgado). Per part de la Universitat Renmin hi ha participat el professor de dret internacional privat, Wenliang Zhang, i un grup d'uns 16 estudiants que cursen l'assignatura de dret internacional privat que ell imparteix a la facultat de Dret d'aquella universitat.

Les presentacions ofertes per tots els participants han donat lloc a un debat molt interessant en el qual s'han comparat els dos sistemes jurídics des de la perspectiva de les regles de competència judicial internacional.