Lliurament de premis als millors TFG de Filosofia i Lletres

PremisTFG2017
El lliurament de premis als millors Treballs de Final de Grau amb perspectiva de gènere va tenir lloc dimarts 28 de novembre a la Sala teatre de la Plaça Cívica. Es tractava de la segona edició d’aquests guardons en què dels 56 treballs de les 9 facultats de la universitat que optaven a premi, 7 van correspondre a estudiants de la nostra facultat.

30/11/2017

Els premis van abarcar diverses de les disciplines que s’imparteixen a la facultat. Així, doncs, Alba Rocío Sánchez Bonet, del Grau de Llengua i Literatura Espanyoles, va ser premiada per l’obra Subalternidades en colapso. El "ángel del hogar" en dos cuentos de Jacinto Octavio Picón.

Helena Ruta Serra, amb l’obra en anglès Desire in Times of Apartheid. A Trigger for rebellion. The case for The World Unseen,  va ser guardonada com a millor treball pel grau d’Estudis Anglesos.

També Clàudia Tenas Viñals, del grau d’Estudis d'Anglès i de Clàssiques, va ser recompensada pel treball El rol femení en les societats antigues: història comparativa entre la dona romana i la dona víking.

Mujeres Libres: eina  d'emancipació  femenina.  Reflexió  historiogràfica  i  estat  de  la
qüestió és obra de Bernat Aranyó Giné, corresponent al grau d’Història, que també va tenir premi.

Itxasne Zabalza Chivite amb el treball  Las construcciones de género en la música. Un acercamiento a Belladona y Matraka va ser premiat en l’àmbit de la Musicologia.

El TFG de Teresa Vallbé Ansesa, Sentmenat 1936. Industrialització, estructura social, gènere i comportament electoral, va representar el grau d’Humanitats.

Finalment, Sara García Companys, amb el treball La intersexualidad: un reto hacia la filosofía, va guanyar el premi com a millor TFG en el grau de Filosofia.

El lliurament dels diplomes va anar a càrrec de la Dra. Joana Gallego, directora de l’Observatori per a la Igualtat de la UAB. Així mateix, l’acte va comptar amb la intervenció de la vicerectora d’Alumnat i Ocupabilitat, la Dra. Sara Moreno, i la presidenta de l’Institut Català de les Dones (ICD), la Sra. Núria Balada.

Aquest lliurament de premis se suma a una iniciativa més de l’Observatori per a la Igualtat per tal d’incidir en les desigualtats de gènere des de totes les disciplines i suposa un reconeixement als TFG que tenen com a objectiu la transformació de la societat.

Més informació: Premis als millors TFG amb perspectiva de gènere