LletrArtferits 2018

Lletrartferits
Els mesos d’abril, maig i juny torna la programació d’activitats culturals a  la Facultat de Filosofia i Lletres dins el marc del segon cicle LletrArtferits. A manca de concretar encara la programació definitiva, aquestes són les activitats previstes.

05/04/2018

Exposició “El sexe a l’època romana”

Gràcies al conveni de col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona amb el Museu d’Arqueologia de Catalunya, la Sala de Revistes de la Biblioteca d’Humanitats acollirà entre el 5 d’abril i el 15 de juny l’exposició “El Sexe a l’Època Romana”, organitzada i produïda pel Museu d’Arqueologia de Catalunya i conceptualitzada i comissariada pel Museu de Badalona.

Es tracta de la primera exposició de producció pròpia d’Arqueoxarxa i la Xarxa de Museus i Jaciments Arqueològics de Catalunya, en els quals la UAB participa a través de diferents seus del Campus d’Arqueologia i Paleontologia. La mostra té com a principal objectiu apropar el patrimoni arqueològic català a tothom mitjançant l’exposició d’una vuitantena de peces procedents de diferents col·leccions arqueològiques de tot Catalunya.

Cicle de diàlegs

Associats a l’exposició “El sexe a l’època romana” tindran lloc, en el vestíbul d’accés als departaments de Prehistòria i Antropologia, el recital “Poesia i Gènere. Lectura de poemes en clau de gènere” (17 d’abril), i tres diàlegs en què hi participaran convidats i professorat de la UAB. Els temes seran els següents: “El sexe a l'Antiguitat” (26 d’abril); “Dues visions sobre la reproducció. De la Prehistòria i de l’actualitat” (8 de maig);  “El Sexe a l’era digital” (24 de maig).

Concert de La Quinta del Llop

El 10 d’abril a les 13 h. l’Auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres acollirà un concert a càrrec del grup La Quinta del Llop, un quintet de flauta i cordes format per estudiants que cursen el darrer any del Grau Professional al Conservatori de Música de Terrassa. Interpretaran peces de John Dowland (1563-1626), de Jean-Baptiste Lully (1632-1687), J. S. Bach (1685-1750) i Astor Piazzola (1921-1992).

La visita d’aquest grup musical es fruit de la col·laboració amb el Conservatori de Música de Terrassa a través del clavicembalista Jordi Reguant, gràcies al qual la Facultat ja ha pogut gaudir d’actuacions anteriors.

50 anys, a tocar!

En el marc de la celebració del cinquantenari de la UAB i de la Facultat de Filosofia i Lletres, l’Equip de Deganat juntament amb el vicerectorat de Relacions Institucionals i Cultura i Cultura-en-viu han organitzat un nou “desembarcament” de pianos al campus, cedits pel prestigiós “Concurs Maria Canals”. En aquesta ocasió es tracta de sis instruments que entre els dies 17 i 18 d’abril s’instal·laran en diferents espais interiors i exteriors de les facultats que  col·laboren a fer possible l’activitat: Biociències, Ciències, Ciències Polítiques i Sociologia, Comunicació, Economia i Empresa, , Educació, Dret, Psicologia i Traducció i Interpretació.

Els estudiants, el professorat i el personal d’administració i serveis tindran al seu abast els instruments per poder-hi interpretar les peces que desitgin. En alguns d’aquests espais actuarà el Cor de la UAB.