Les representants de l’Escola a l’EMCup 2019 arriben a les semifinals i guanyen el premi al millor vídeo

Final EMCUP 2019
Les estudiants es varen classificar per la ronda de debats després de fer un pitch i defensar un cas sobre formació continuada en la indústria hotelera. Una de les membres, Jana Reig, també va obtenir el premi a la millor idea amb el seu equip format per altres estudiants d’escoles europees.

22/02/2019

L’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera ha quedat entre els 18 primers equips a l'EMCup 2019, la competició entre les millors escoles hoteleres del territori europeu, en què han participat enguany un total de 36 escoles d’hoteleria de 15 països diferents.

Alexandra Requejo, Yasmina Varela, Carla Bujan i Jana Reig varen viatjar els dies 17 i 18 de febrer a Maastricht per representar a l’Escola a l'última fase de l'11a edició d’aquesta competició, on varen arribar a la semifinal, que consisteix en una ronda de debats.

El tema central de la 11ª edició d’aquesta competició era “Old School vs New School”, amb el qual tots els equips participants varen haver de preparar un vídeo-presentació, escriure un academic paper i defensar les seves conclusions en un pitch, davant d’un jurat format per experts i professionals del sector turístic.

La formació continuada, present en l'EMCup 2019

Les alumnes, que en una entrevista explicaven els pilars de la seva candidatura, varen haver de preparar en 45 minuts un cas sobre “Com la indústria hotelera ha de proveir un ensenyament continuat per retenir els empleats al sector”. A continuació, tots els participants es distribueixen en grups de 4/5 escoles i han de presentar novament el pitch i la seva idea sobre el cas al mateix jurat.

Els dos primers equips de cada grup es classifiquen per la ronda de debats, d’on surten els 9 equips finalistes que presentaran el mateix cas més elaborat davant de més de 250 persones, a l’auditori MECC Maastricht.

Una de les conclusions que es van extreure dels debats i les converses mantingudes és que els estudiants havien de combinar el coneixement entre els “hard skills” i els “soft skills” i que, per tant, era important el coneixement de les habilitats en comunicació i relacions personals com en avenços tecnològics i coneixements aplicats.

L’opinió d’Albert Vancells, com un dels coaches de la competició

Les representants de l’Escola finalment no varen superar l'última fase de debats “malgrat fer-ho molt bé”, segons Vancells, qui va acompanyar a les estudiants en tot el període de la competició com a coach. El docent ha comentat que, des del centre, els hi estan “molt agraïts per la seva implicació” i per la “gran feina ben feta tant a l’Escola com a Maastricht”.

El professor Albert Vancells, que fa més de 10 anys que prepara els equips de l’Escola representants a l’EMCup, ha lamentat que l’estructura de la competició es manté inalterable des de fa 3 anys. “Entre professionals i coaches parlàvem que en properes edicions hi hauria d’haver algun canvi, sobretot a la ronda de debats”, ha dit.

Per primera vegada ha guanyat el Shannon College of Hotel Management d’Irlanda que, segons el docent de l’Escola, “tenia un equip molt potent i va presentar una idea molt clara”. “Cal dir que el nivell d’aquest any ha estat molt alt, ja que a la ronda preliminar havien quedat eliminades universitats i escoles que havien guanyat en altres ocasions”, ha apuntat Vancells,  com la FH Wien o la IU Bad Honnef d’Alemanya.

The Empowered: “Una experiència increïble!”

Per tercer any consecutiu, l’equip representant de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB ha guanyat el premi al “millor vídeo-presentació”, on les estudiants es donaven a conèixer juntament amb les idees principals que representaven.

A més, Jana Reig, estudiant de 4rt del Grau en Direcció Hotelera, va guanyar el premi a la “millor idea” juntament amb els seus 4 companys d’altres escoles europees, que conformaven el grup 18.

Per les estudiants, participar en una competició d’aquestes dimensions els hi ha suposat “una oportunitat única per conèixer els nostres futurs companys del sector”, a més dels professionals de la indústria que han col·laborat i els membres del professorat de les altres escoles.

En aquesta ocasió, els estudiants que participaven en l’EMCup han pogut conèixer i fer networking amb representants de companyies internacionals com Pestana Hotels, Leonardo Hotels o reforçar els seus vincles amb les associacions HRC Internacional o The Student Hotels.