La Vanguardia entrevista al criminòleg i doctor 'honoris causa' de la UAB, Anthony Bottoms

Bottoms

El diari La Vanguardia ha entrevistat en el seu apartat 'La Contra' al criminòleg i recent doctor 'honoris causa', Anthony Bottoms.

14/12/2022

Aquesta setmana El diari La Vanguardia ha entrevistat en el seu apartat 'La Contra' a Anthony Bottoms, criminòleg i professor de les universitats de Cambridge i Sheffield. El professor Bottoms va rebre tot just fa unes setmanes enrere la distinció de doctor 'honoris causa' per part de la Universitat Autònoma de Barcelona

Es tracta d´un dels principals promotors d´una política criminal humanista sostinguda sobre bases empíriques. Bottoms es va formar a les universitats d'Oxford i Cambridge i va exercir la docència a la Universitat de Sheffield. Es va reincorporar a Cambridge el 1984, on es va convertir en director de l'Institut de Criminologia i, més endavant, director del Centre de Teoria i Filosofia Penal. El seu treball es basa en el concepte que les polítiques criminals més avançades han de tenir suport empíric sobre la seva efectivitat.

En aquest enllaç podeu llegir l'entrevista sencera: “La tentación y el error es ver a la persona solo como un criminal” (lavanguardia.com)