La UAB, present al Saló de l'Ensenyament i al Saló Futura

Saló de l'Ensenyament
Com tots els anys, la UAB presentarà la seva oferta acadèmica i de serveis al Saló de l'Ensenyament i al Saló Futura, que tindran lloc a Barcelona. Les novetats per al curs 2016-2017 són el nou Grau Obert en Llengües i Literatures i l'accés comú als graus d'enginyeria de telecomunicació.

02/03/2016

La UAB serà present als salons de L'Ensenyament (del 9 al 13 de març) i Futura (11 i 12 de març) per promocionar la seva oferta acadèmica per al curs 2016-2017. Com a novetats, la Universitat oferirà el Grau Obert en Llengües i Literatures i l'accés comú als graus d'enginyeria de telecomunicació. Tots dos salons tindran lloc al recinte firal de Montjuïc, a Barcelona. La UAB informarà sobre l'oferta de graus a l'estand F-632 (pavelló 2, carrer F) del Saló de l'Ensenyament i sobre l'oferta de postgrau a l'estand 220 (pavelló 5, carrer B) del Saló Futura. La UAB presentarà també la seva oferta de cicles formatius de grau superior.

Grau obert en llengües i literatures

El curs 2016-2017, hi haurà dues novetats a l'oferta de graus de la UAB. D'una banda, s'oferirà per primer cop el Grau Obert en Llengües i Literatures, que permetrà combinar dues especialitats durant el primer curs abans de seguir específicament una d'elles a partir del segon. S'adreça als estudiants que estiguin dubtant entre diverses carreres de llengua i literatura.

Aquesta fórmula ofereix una manera innovadora d'accedir a quatre estudis de llengua i literatura que imparteix la Facultat de Filosofia i Lletres: Llengua i Literatura Catalana, Llengua i Literatura Espanyola, Estudis Clàssics i Estudis Francesos.

Durant el primer curs, es combinarà estudis en dues llengües i les seves literatures a parts iguals. I, a partir de segon, l'estudiant continuarà els estudis en una de les dues que hagi triat a primer. Un tutor personal assessorarà a l'estudiant abans, durant i després de la decisió.

Accedir a aquesta modalitat no suposarà invertir més temps per obtenir el títol de grau. A més, aquesta proposta permetrà als estudiants completar els seus estudis amb una de les mencions que ofereix la Facultat i, si ho volen, finalitzar els estudis de l'altra filologia simple cursada a primer per tal d'obtenir els dos títols de grau.

Accés comú a enginyeria de telecomunicació

D'altra banda, el proper curs, l'accés als estudis de grau d'enginyeria de telecomunicació es farà de manera única mitjançant un únic codi de preinscripció universitària. Els estudiants admesos accediran a un primer curs amb assignatures comunes de formació bàsica i, després, a un segon curs amb assignatures comunes de la branca de la telecomunicació.

Posteriorment, a tercer i a quart, podran cursar l'especialització d'electrònica de telecomunicació o bé la de sistemes de telecomunicació. Així doncs, assoliran finalment el títol de graduat en Enginyeria Electrònica o bé el de graduat en Sistemes de Telecomunicació.

Cicles formatius de grau superior

Els cicles formatius de grau superior (CFGS), organitzats per UAB Formació Professional, donen accés a la titulació de tècnic superior. La UAB ofereix uns itineraris formatius que permeten accedir a estudis universitaris amb reconeixement de crèdits. La UAB ha estat la primera universitat pública catalana en oferir, mitjançant la seva Fundació, aquest tipus de titulacions amb els valors afegits de la qualitat universitària i l’acreditació oficial en anglès i francès.

El curs vinent, 2016-2017, la UAB ofereix el CFGS en Comerç Internacional amb formació en xinès comercial: introducció a la cultura, els costums, els protocols i l'idioma xinès i el CFGS en Direcció de Cuina, que compta amb la col·laboració de la reconeguda cuinera catalana Ada Parellada

Horaris

El Saló de l'Ensenyament obrirà les portes 9 a 19 h de dimecres a divendres; de 10 a 20 h el dissabte; i de 10 a 14 h el diumenge. A més de l'oferta de graus i CFGS, la UAB informarà sobre els serveis per a la comunitat universitària i realitzarà activitats divulgatives a l'Espai Ciència i Tecnologia (estand 2000, carrer T), situat també al pavelló 2. Hi haurà activitats sobre física, geografia, biociències, enginyeria, geologia, òptica i nanociència.

Pel que fa al Saló Futura, on la UAB informarà sobre la seva oferta de màsters i postgraus, l'horari d'apertura serà de 10 a 20 h. L'entrada té un preu de 5 euros si es compra online i de 8 euros a la taquilla, on els titulars del Carnet Jove o d'un carnet universitari gaudiran d'un 25% de descompte. Els estudiants de la UAB o els estudiants que volen fer una visita a l'eestand de la Universitat poden descarregar-se una invitació.

Més informació: Saló de l'Ensenyament
Saló Futura