La UAB amplia la seva oferta formativa a Coursera amb quatre nous MOOC

MOOCs de la UAB a Coursera
La UAB ha estat una universitat pionera a Espanya en la implantació de cursos massius, en línia i gratuïts (MOOC) a través de la plataforma Coursera. Enguany, estrenarà quatre nous cursos sobre persuasió, finances, sostenibilitat i el patrimoni de la Vall dels Reis.

20/01/2017

Enguany, la UAB amplia la seva ofera de cursos massius, en línia i gratuïts (MOOC) al a plataforma Coursera. Els quatre nous cursos són "¿Cómo persuadir? Jugando con palabras, imágenes y números", "Kit básico (para evitar los errores más frecuentes) de finanzas", "Sustainability of social-ecological Systems: the Nexus between water, energy and food" i "El Valle de los Reyes".

La UAB ha estat la primera universitat espanyola en oferir MOOC (Massive Online Open Courses) a Coursera, plataforma de referència a nivell mundial en aquest camp. Aquests cursos poden ser seguits autònomament a través d'Internet, s'adrecen a un públic global i són gratuïts tot i que, pagant una quota, es pot obtenir un certificat que acredita la formació obtinguda. Els cursos impartits per la UAB han assolit una excel·lent acceptació i alguns ja s'han programat més d'una vegada.

El curs "¿Cómo persuadir? Jugando con palabras, imágenes y números" estarà disponible aquest mes de gener i està destinat a aprendre, d'una manera juganera i amena, els mecanismes de la persuasió del món actual, on els mitjans de comunicació, Internet i la publicitat pretenen constantment convèncer i cridar l’atenció del públic.

El curs "Kit básico (para evitar los errores más frecuentes) de finanzas" estarà disponible a partir de març. Vol proporcionar eines fonamentals per millorar les finances personals -saber, per exemple, com confeccionar un pressupost familiar-, estar alerta als biaixos de la conducta de cadascú i evitar ser víctima d'abusos financers.

Pel que fa al curs "Sustainability of social-ecological Systems: the Nexus between water, energy and food", ensenyarà a entendre la comunitat com un sistema social i ecològic complex i parar atenció al "metabolisme aigua-energia-aliments". Està dirigit a estudiants de grau i professionals del camp del desenvolupament sostenible.

I el MOOC "El Valle de los Reyes" estarà centrat en un dels jaciments arqueològics més importants d'Egipte. Tractarà la història de les dinasties XVIII-XX del Regne Nou egipci, des del seu origen fins al seu abandonament i desmantellament. Un viatge per endinsar-se en el coneixement de la cultura i el llegat de l'antic Egipte.

Més informació: Coursera