La UAB acull la Jornada Internacional d'Intercomprensió en Llengües Romàniques

Comunicació
La Jornada Internacional d'Intercomprensió en Llengües Romàniques tindrà lloc a la Facultat de Filosofia i Lletres el 6 de juliol amb l'objectiu d'oferir coneixements en intercomprensió lingüística, transferir-los a l'alumnat i afavorir l'intercanvi d'experiències.

29/06/2018

El Departament de Filologia Francesa i Romànica, conjuntament amb el Departament d'Ensenyament de la Generalitat i amb el suport de l'Institut Français de Barcelona, del Consolat de Suïssa i de l'Editorial Santillana, organitza la Jornada Internacional d'Intercomprensió en Llengües Romàniques, que tindrà lloc a la Facultat de Filosofia i Lletres el 6 de juliol, a partir de les 9 h.

La jornada estarà centrada en adquirir competències professionals d’ensenyament de llengües en l’àmbit de la intercomprensió, desenvolupar la competència plurilingüe i intercultural, i treballar estratègies per l’aprenentatge de llengües i d’altres àrees. Té l’objectiu d’oferir coneixements en intercomprensió lingüística per transferir-los a l’alumnat i enfortir les xarxes de treball entre centres per tal d'afavorir l’intercanvi d’experiències.

La trobada serà presentada per Màrius Martínez, vicerector de Relacions Internacionals de la UAB; Joan Carbonell, degà de la Facultat de Filosofia i Lletres; i Mònica Pereña, subdirectora general de Llengua i Plurilingüisme del Departament d’Ensenyament. Està destinada a professorat de francès i de totes les àrees que treballin amb la intercomprensió en llengües romàniques: professorat de cicle superior de primària, de llengües romàniques de primer cicle d’ESO, de secundària i batxillerat, d'escoles oficials d'idiomes, de formació professional i d'universitats. S'adreça també a alumnes de tecer cicle interessats en la intercomprensió de llengües romàniques.

La jornada oferirà xerrades i tallers que serveixin per familiaritzar-se amb les semblances i diferències de les llengües romàniques. Comptarà, entre d'altres amb la participació de Dolores Álvarez, experta de l'Organització Internacional de la Francofonia en projectes educatius; Jean-François de Pietro, lingüista en didàctica del francès i del plurilingüisme de l'Institut de recherche et de Documentation Pédagogique; o Antonella Benucci, de la Universitat de Siena.

Més informació: Departament de Filologia Francesa i Romànica