La Sala de Revistes de la UAB acull un seminari internacional sobre la filosofia de Francisco de Vitoria

Programa del Seminari Internacional de la Filosofia de Francisco de Vitoria

“Aspectos filosóficos actuales del pensamiento de Francisco de Vitoria: Fundamentos para una sociedad solidaria” és el nom del seminari que tindrà lloc els dies 14 i 15 de febrer.

A través d’una sèrie de conferències es divulgarà sobre la vida i obra del filòsof, conegut pels seus ideals solidaris.

11/02/2022

Els mètodes didàctics, teològics i filosòfics de Francisco de Vitoria (1483-1546) van ajudar a dur a terme una renovació de la Universitat i de la Teologia. Va desenvolupar el concepte de la Humanitat com a concepte universal i el de la Societat com el context en el qual els éssers humans es realitzen.

El Seminari Internacional "Aspectos filosóficos actuales del pensamiento de Francisco de Vitoria: Fundamentos para una sociedad solidaria" profunditzarà sobre la dimensió filosòfica i ètica del pensament del filòsof i teòleg, destacant el seu legat enfocat a la creació d'una societat solidària.

L'acte serà presencial i en línia, a la Sala de Revistes de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB. L’esdeveniment seguirà el següent horari: La jornada de dilluns 14 tindrà lloc a la tarda, de 15:30 h fins a les 19:00 h. La de dimarts 15 serà al matí de 9:00 h a 14:00 h.

El primer dia comptarà amb les conferències del Dr. Joan-Pau Rubiés (ICREA-Universitat Pompeu Fabra), Joan Tello (Universitat de Barcelona), la Dra. Simona Langella (Università di Genova) i la del Dr. Javier Antón Pelayo (Universitat Autònoma de Barcelona).

Dimarts compta amb les ponències del Dr. Tommaso Sgarro (Università di Foggia), Mònica Piferrer (Universitat Autònoma de Barcelona), la Dra. Ana-Carolina Gutiérrez-Xivillé (Universitat Autònoma de Barcelona), el Dr. F. Javier López de Goicoechea Zabala (Universidad Complutense de Madrid), la Dra. M. Idoya Zorroza (Universidad Pontificia de Salamanca) i la Dra. Christiane Birr (Max-Planck-Institut Frankfurt a. M.).

A causa del límit d'aforament, per inscriure's a l'acte presencial cal enviar un correu electrònic a: AnaCarolina.Gutiérrez@uab.cat. En el cas de voler assistir en línia: