La Quinta del Llop a l’Auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres

LaQuintaLlop
Aquest dimarts 10 d’abril s’ha celebrat, a l’Auditori de la Facultat, un concert a càrrec de “La Quinta del Llop”, un quintet format per un quartet de corda més flauta travessera a càrrec d’ Alba Valero (flauta), Maria Sánchez i Clara Gutman (violins), Foix Ponsa (viola) i Maria Fernández (violoncel).

22/03/2018

A l’inici del concert, el director, Jordi Reguant, ha volgut agrair a la Facultat que els hagi cedit les seves instal·lacions i, posteriorment, s’ ha referit a la situació política que viu Catalunya i ha volgut dedicar aquesta audició als empresonats.

El quintet ha començat amb les peces  The King of Denmark Can She Excuse My Wrongs  de John Dowland, i seguides per la Chaconne des Scaramouches i la Marche pour la cérémonie des Turcs de la comèdia-ballet Le Bourgeois Gentilhomme de Jean-Baptise Lully (1632-1687); i la Suite Orquestral núm 2 en Sim de J. S. Bach (1685-1750). L’audició ha acabat amb la interpretació de la milonga Oblivion i el tango Yo soy María, d’Astor Piazzola (1921-1992).

L’acte ha suposat, per aquest grup d’estudiants del Conservatori de Música de Terrassa, tocar per primera vegada un concert sencer. Fins a dia d’avui havien actuat tocant algunes peces en altres entorns. En aquest sentit, han assegurat que, “tot i haver actuat abans, no ho hem fet mai davant d’una universitat, on l’ambient és diferent” (...). Ens fa molta il·lusió que sigui en aquest auditori”, comenten les membres del quintet.

Aquest quintet es va unir ara fa un any amb l’assignatura de Cambra, que es cursa obligatòriament el cinquè i el sisè any dels estudis del Grau Professional de Música. Per aquest motiu, així com per l’amistat que les unia, van decidir crear La Quinta del Llop.

Finalment, el degà de la Facultat, Joan Carbonell, ha tancat l’ acte i ha agraït als músics la seva col·laboració amb la Universitat.