La professora del Departament de Filosofia, Pilar Dellunde, rep un ajut RecerCaixa

RecerCaixaIMG
La professora del Departament de Filosofia, Pilar Dellunde Clavé, ha obtingut un RecerCaixa pel  projecte d’investigació AppPhil. Filosofia aplicada al disseny basat en valors d’apps per a les xarxes socials. Es tracta d’uns ajuts que ofereix l’Obra Social “la Caixa” i l’ACUP pels millors projectes liderats per investigadors de centres de recerca i universitats de Catalunya.

26/02/2018

Pilar Dellunde Clavé, professora del Departament de Filosofia de la Facultat de Filosofia i Lletres ha estat premiada amb un RecerCaixa. El seu projecte, titulat AppPhil. Filosofia aplicada al disseny basat en valors d’apps per a les xarxes socials i liderat conjuntament amb Nardinde Osman, de l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artifical – CSIC, ha estat reconegut per desenvolupar una nova tecnologia per a xarxes socials que incorpora en el seu procés una reflexió filosòfica i ètica.

Així mateix, ha estat premiada perquè el seu projecte no només aporta una nova metodologia basada en els valors ètics en la tecnologia, sinó que la seva recerca també estarà oberta al públic perquè les comunitats puguin participar en el seu desenvolupament. En aquest sentit, les dues principals comunitats que hi col·laboraran i que acabaran sent cocreadores del projecte són l’Associació de Famílies Monoparentals de Catalunya i la xarxa de voluntaris de la Fundació Autònoma Solidària.

Pel que fa a la resta dels premiats, cal destacar que dels vint nous ajuts concedits, fins a cinc més també n’han anat a parar a mans d’investigadors de la UAB. Així doncs, del Departament de Psicologia ha estat reconegut el projecte de Miquel Domènech Argemí titulat Ètica per a robots que ens cuiden. Aquesta recerca s’ha centrat en el disseny de robots socials en l’àmbit de la cura i la salut.

En l’àmbit de les Ciències Polítiques i del Dret Públic, la professora Raquel Gallego Calderón se l’ha premiada per Models d’educació de 0 a 3 anys i participació en el mercat laboral: Estudi de la innovació sobre la ciutat de Barcelona. La investigació gira entorn a l’afectació de les decisions polítiques sobre els nous models alternatius d’educació a la ciutat de Barcelona.

Realitat virtual per a la prevenció del bullying a l’aula, liderat per Narcís Cardoner, inclou l’estudi de les possibilitats de la realitat virtual com a element d’ajuda a les aules.

En el camp de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals, la recerca Ciència ciutadana per analitzar l’efecte de la contaminació en la funció cognitiva dels adolescents, de Digna Couso Lagarón i Xavier Basagaña Flores, s’ha centrat en la contaminació atmosfèrica als instituts i la seva afectació en l’atenció dels adolescents.