La Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB llença el primer MOOC sobre l'Educació Social que es fa al món

mooc

Els MOOC són cursos massius en línia oberts a tothom, als quals es pot accedir enregistrant-se a la plataforma que té la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) a Coursera. I la Facultat de Ciències de l’Educació de la nostra universitat n’és pionera, ja que ha llançat el primer MOOC sobre Educació Social del món.

03/11/2020

Els MOOC són cursos oberts a tothom als que es pot accedir simplement enregistrant-se a la plataforma que té la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) a Coursera. Els i les estudiants de la nostra universitat poden obtener el certificat d’haver assistit al curs de manera gratuïta.

Fa aproximadament un any i mig la UAB va treure una convocatòria interna per a la elaboració de MOOCs. Un equip coordinat pels professors Xavier Úcar y Paloma Valdivia va presentar una proposta pel disseny del curs “Educación Social: ámbitos de acción y reflexión”  i la va guanyar. Aquest curs massiu on line (MOOC) sobre Educació Social és el primer que es fa en el món sobre aquesta temàtica.

L’equip d’investigadors de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) que participa en el MOOC està integrat per Laura Arnau, Laura Corbella, Lucas Martínez, Àngela Janer, Héctor Núñez, Karla Villaseñor y Elia Sepúlveda.

El curs, que s’imparteix en castellà, ja està obert a la plataforma Coursera i es pot veure a https://www.coursera.org/learn/educacion-social

El curs està organitzat en sis lliçons que tracten les següents temàtiques:

1. Pedagogía social y educación social en las sociedades complejas
  2. Infancia y adolescencia
  3. El ámbito de la juventud
  4. Intervenciones socioeducatives con personal adultes y mayores
  5. Educación sociocomunitària
  6. Ámbitos transversales y emergentes en educación social

Pel desenvolupament d’aquest curs l’equip de professors i professores de la UAB ha comptat amb les aportacions de més de 70 persones expertes d’Europa i Llatinoamèrica.

Si esteu interessats en la temàtica podeu assistir també a un curs en anglès, elaborat prèviament en el marc d’un projecte europeu Erasmus plus, per aquest mateix equip de la UAB juntament amb altres equips d’Anglaterra, Bèlgica, Dinamarca, República Txeca i Alemanya. El MOOC en angles sobre pedagogia social es titula: Social Pedagogy Across Europe (https://es.coursera.org/learn/social-pedagogy-europe) i també va està a la plataforma Coursera-UAB.