La Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB impulsa el debat i la formació amb una segona jornada dedicada a repensar els plans d'estudis

Imatges jornades 2

Les segones jornades sobre: Repensar els Plans d'Estudis de la Facultat de Ciències de l'Educació: Compartim Idees i Reflexions, intenten donar eines al professorat per  adaptar-se als reptes actuals de l'educació superior.

22/05/2024

Les segones jornades van tenir lloc el passat dimarts 14 de maig, oferint activitats tant al matí com a la tarda.

Durant el matí, el professorat van tenir l'oportunitat d’aprendre sobre noves perspectives sobre l'avaluació a l'educació superior. El professor Juan Fraile de la Universidad Francisco de Vitoria de Madrid va impartir la conferència Evaluación y aprendizaje: dos caras de la misma moneda, i el taller Cómo implementar una verdadera evaluación formativa.   I el professor Ian Sadler de la Universitat de Liverpool, ens va parlar del Shared Academic Standards in Assessment: social moderation and calibration  i el taller Satandards in Assessment: Developing Student Evaluative Expertise. Tant les conferències com els tallers van servir per incentivar  la reflexió i el debat entre el professorat sobre com implementar les noves pràctiques d'avaluació als plans d'estudis.

La tarda es va centrar en les metodologies d'ensenyament a l'educació superior amb la participació de professorat de la Facultat. Primer la Sílvia Blanch Gelabert ens va parlar de com anar Avançant cap a metodologies més participatives. I després es van fer 3 tallers simultanis sobre algunes metodologies utilitzades en assignatures dels graus de la Facultat  amb l'objectiu de fomentar la col·laboració i l'aprenentatge entre el professorat. L’Anna Marbà va fer el taller De preguntes a problemes per promoure la construcció de coneixement, la Ingrid Noguera l’Aula invertida per a potenciar l’aprenentatge actiu i autoregulat, i l’Adriana Gil i el Jesús Ribosa l’Aprenentatge Basat en Reptes a Aprenentatge i Desenvolupament I amb l’Escola de Consum de Catalunya.

Finalment, la segona jornada va concloure amb la presentació de les conclusions de la jornada i en una cloenda que va posar en relleu que ja hem començat a tenir eines per repensar com seran els nous plans d’estudi de la Facultat.