L'escriptora quebequesa Louise Dupré a la nostra Facultat.

Fotografia de Louis Dupre

Divendres 19 de maig de 2023 l’escriptora quebequesa Louise Dupré (1949) vindrà a la UAB convidada pel GRES (Grup de Recerca en Escriptures Subversives) del Departament de Filologia Francesa i Romànica, amb la col·laboració del Deganat de la Facultat de Filosofia i Lletres i de l’AIEQ (Association Internationale des Études Québécoises).

12/05/2023

Louise Dupré és una de les autores més important de la literatura quebequesa en francès. La seva producció poètica és una de les més riques en el camp de la literatura francòfona, però també ha escrit novel·les i textos per al teatre. En poesia, podem destacar Plus haut que les flammes (2010), La main hantée (2016) i, el darrer, Exercices de joie (2022). Va publicar la novel·la Théo à jamais el 2020 al programa aquest any dels clubs de francès de la xarxa de biblioteques de la Diputació de Barcelona. Dijous 18 de maig serà a la Biblioteca Camp de l’Arpa (a les 18h30) per a un intercanvi amb els seus lectors.

Ha rebut els premis literaris més importants del Quebec i és membre de l’Académie des lettres du Québec. El 2014, va rebre la medalla de l’Ordre del Canadà « per la seva contribució a la literatura quebequesa com a poeta, novel·lista, dramaturga, assagista i professora ».

Divendres 19 de maig serà a la sala 210 de la Facultat de Filosofia i Lletres, a les 13h, per parlar amb els estudiants de literatura i cultura quebequeses, i més concretament de les autores actuals del seu país.

Contacte: Ricard Ripoll

ricard.ripoll@uab.cat