L'alumnat d'Història de l'Art planta un cirerer a Filosofia i Lletres

PlantadaArbre
L’alumnat de l’assignatura Grans Temes de la Història, del grau d’Història de l’art, planta un arbre per a simbolitzar la diversitat de sexes a l’aula i la projecció d’un futur basat en el respecte cap a la natura i els éssers vius.

29/05/2018

L'assignatura de Grans temes de la història ens ha permès anar més enllà de les convencions acadèmiques. En ella hem adquirit les eines per tenir una visió crítica del món, així com una idea general del funcionament d'aquest.

Gràcies al coneixement dels fets històrics més rellevants, i de les seves causes i conseqüències, podem entendre millor el passat i el present, cosa que ens permetrà construir un futur més ètic i just.

Així mateix, l'assignatura ens ha dotat d'una visió més àmplia del món en què vivim, ens ha atorgat la capacitat d'empatitzar amb les minories (sovint excloses en la societat), ja sigui per qüestió de raça, gènere o edat. A més a més, ens ha permès adonar-nos de la importància que té l'educació per evitar caure en comportaments discriminatoris i ignorants.

Amb aquest arbre hem volgut simbolitzar precisament la diversitat que comprèn la nostra pròpia classe; les fulles, de color vermell, simbolitzen el fet que som una classe única i particular, igual que els individus que la formen. El fet que es tracti d'un cirerer implica la diversitat de sexes (ja que aquest arbre pot adoptar tant el sexe femení i masculí) i finalment cal destacar la projecció de futur que representa, un futur basat en el respecte cap a la natura així com en tots els éssers vius que l'habiten.

Per últim també podem establir paral·lelismes amb el fet que l’arbre té unes branques que s’expandeixen i creixen unes a partir de les altres, d’igual manera que els fets històrics que hem tractat a l’assignatura.

Volem donar les gràcies a la professora Monserrat Jiménez, qui, a partir d'aquesta assignatura, ens ha proporcionat els mitjans per poder veure el món de manera més humil i més justa; per donar-nos les llavors a partir de les quals podrem fer créixer els nostres propis arbres.

Plum tree

by Alba Phillips Balagueró

In the middle of the garden

stood a red haired girl.