L’alumni Agustín Álvarez parla sobre la seva trajectòria a Booking i la versatilitat dels estudis en Turisme

Agustín Álvarez, durant un esdeveniment de Booking

El responsable de Spain Partner Services de Booking ha destacar el caràcter pluridisciplinar de la carrera i com l’actitud perseverant és clau per créixer professionalment. L’exalumne també ha parlat sobre l’impacte de la Covid-19 en les reserves d’allotjament, que van caure més d'un 90% durant els primers mesos de confinament.

17/11/2020

A la sessió virtual EUTDH Testimonial, celebrada aquest dimarts 17 de novembre, els alumnes han pogut conversar amb Agustín Álvarez, Manager Spain Partner Services de Booking.

Agustín Álvarez es va diplomar en Turisme al 2003. En acabar els estudis, va començar a treballar a un càmping de Sitges on va reforçar el seu nivell d’idiomes i “millorar les habilitats socials i de gestió”. A Barcelona, va estar durant 5 anys treballant en un youth hostel: primer a recepció i després com a subdirector.

Tota aquesta experiència en el món dels allotjaments el va permetre entrar com a Account Manager a Booking. Actualment, l’alumni és responsable d’allotjament de Booking a Espanya, i abans ja havia gestionat als equips de les oficines d’Argentina, Perú i Xile.

“La carrera és un factor, però l’altre és un mateix”

L’alumni ha començat la xerrada preguntar a la trentena estudiants que han assistit per què havien decidit estudiar el Grau en Turisme. Alguns alumnes han destacat que la idea de “viatjar”, “parlar idiomes” i “relacionar-se amb gent” els agradava, així com l’estreta relació amb les finances. Agustín Álvarez ha coincidit amb les respostes dels estudiants, afegint que la carrera és “molt multidisciplinària” i pot obrir portes que “et permetin evolucionar cap a on vols anar”.

El professional ha admès estar molt satisfet amb la decisió d’estudiar Turisme. Per a ell és carrera que possibilita una projecció però que l’actitud és clau. El professional es defineix com una persona inconformista i perseverant, intentant anar més allà dels objectius que li proposaven. “La carrera és un factor, però l’altre és un mateix”, ha dit.

L’exalumne va facilitar prèviament un vídeo als alumnes per debatre durant la sessió. Durant el debat s’ha reforçat la idea que totes les experiències, siguin positives o negatives, ajuden a evolucionar.

L’impacte de la Covid-19 a Booking.com

A continuació, l’exalumne ha parlat sobre l’efecte de la Covid-19 a Booking, una de les OTA (Online Travel Agency) més conegudes arreu.

Per una banda, Agustín Álvarez ha explicat que les grans empreses com Booking disposen d’un pla d’objectius a llarg termini. Això permet a les companyies marcar les seves accions i adaptar-se a les necessitats del moment. Com a resta del sector, el confinament va afectar a les reserves d’allotjament del portal web, “que van caure un 93%”. Els últims resultats indiquen que el valor de les reserves ha estat de 13,4 mil milions de dòlars, una baixada del 47% respecte al 2019.

El confinament, però, també va demostrar la solvència i capacitat de l’empresa a nivell tecnològic. “D’un dia per l’altre, més de 17.000 persones van poder seguir treballant des de casa”, ha explicat Álvarez. El teletreball, a més, ha permès que el Departament d’Allotjament pugui estar més connectats amb els establiments. “Hem passat de 40 a 150 contactes al mes amb els nostres partners”.

Quant a la cancel·lació de les reserves, Agustín Álvarez ha explicat que des de l’erupció del 2010 del volcà Eyjafjallajökull, a Islàndia, Booking.com va incloure una clàusula amb els establiments que contempla el retorn de l’import de reserva per a cancel·lacions “de força major”