Jornada del Pràcticum V del Grau d'Educació Primària: Un Espai de Reflexió i Creativitat

Imatges on es poden veure un grup d'estudiants participant en l'activitat.

El dijous 20 de juny, la Facultat d'Educació va acollir la Jornada del Pràcticum V del grau d'Educació Primària, una trobada en què els futurs mestres van tenir l'oportunitat de compartir experiències inspiradores dels seus alumnes, debatre temes d'interès i treballar en equips per abordar els reptes de l'educació del segle XXI.

09/07/2024

Durant la jornada, els participants van destacar les vivències més significatives dels seus períodes de pràctiques, aportant anècdotes i reflexions que van posar de manifest el potencial i la motivació dels estudiants en pràctiques. Aquest espai de diàleg va permetre als futurs mestres conèixer diferents perspectives i enriquir la seva visió pedagògica.

Posteriorment, es van organitzar debats sobre temes d'actualitat en l'educació, tenint en compte que ben aviat aquests estudiants es convertiran en docents. Les discussions van girar al voltant de qüestions com la inclusió, l'ús de les noves tecnologies a les aules, i les estratègies per fomentar un aprenentatge significatiu. Aquestes reflexions van ser fonamentals per preparar els futurs mestres per a la realitat de les aules contemporànies.

La jornada es va cloure amb una sessió de treball en equips on els participants van presentar propostes de solucions creatives als reptes de l'educació del segle XXI. Aquest exercici va posar de manifest la qualitat dels mestres en formació, demostrant la seva capacitat per innovar i adaptar-se a les necessitats canviants del sistema educatiu.

Les propostes van incloure iniciatives per fomentar la col·laboració entre alumnes, la implementació de metodologies actives i l'ús d'eines digitals per a l'aprenentatge personalitzat. Aquestes idees són un clar exemple del compromís i la creativitat dels futurs docents, que estan preparats per aportar un canvi positiu en el camp de l'educació.

Enhorabona a totes i a tots per aquesta jornada exitosa i pel camí que estan emprenent com a mestres. El futur de l'educació està en bones mans!