Intervenció de Carmen Ruiz en un article sobre la fallida de l'empresa Thomas Cook

Thomas Cook
La professora de l'Escola i experta en intermediació turística, Carmen Ruiz, ha intervingut recentment a un article publicat a Crónica Global per analitzar la fallida del gran operador Thomas Cook. Segons la docent, la no adaptació al nou model de negoci, basat en les plataformes digitals, els viatges low cost i en experiències personalitzades, ha provocat la caiguda de la companyia britànica.

03/10/2019

La fallida econòmica del touroperador britànic Thomas Cook ha sacsejat recentment el sector turístic internacional, per la importància que mou aquesta companyia en el volum de turistes d'un dels principals mercats emissors per a molts països.

El cessament immediat de la seva activitat, amb un deute superior a 1900 milions d'euros, ha generat que més de 600.000 viatgers del Regne Unit hagin quedat "abandonats" en els seus llocs de destinació turística, i hagin estat repatriats.

El diari Crónica Global en el seu article, publicat el passat 29 de setembre, per analitzar les causes d'aquest fet va contactar amb diversos experts en intermediació turística, entre ells, la professora de l'Escola i consultora online especialitzada en viatges a mida, Carmen Ruiz.

Segons la docent, Thomas Cook no ha sapigut adaptar-se als nous temps moderns, ni al nou model de negoci, basat en l'ús de les plataformes virituals, ja que "el turisme de masses actual busca un preu econòmic, amb el qual només poden competir les agències digitals i les aerolínies low cost".  Al seguir mantenint una estructura sobredimensionada en nombre de treballadors i oficines físiques, més corresponent a l'època del boom turístic dels anys 60 i 70, que no en les tendències actuals, la seva viabilitat econòmica ha estat insostenible.

El fet també de seguir oferint paquets vacacionals tancats ha comportat que els clients millennials no es sentin atrets per les seves ofertes, ja que cerquen poder crear i organitzar el seu viatge a mida, a través de les TIC.

La professora Ruiz creu que les agències de viatges tradicionals podran seguir treballant en el seu àmbit, sense desparèixer, sempre que es puguin especialitzar i oferir experiències personalitzades als seus clients, més enllà dels paquets genèrics de sol i platja.

Podeu llegir l'article complet, a l'enllaç.