Francesc Romagosa aposta per un canvi de model turístic més sostenible

Francesc Romagosa, sobre l'oportunitat de canviar el model turístic després de la COVID-19

En un reportatge audiovisual recent emès per "La Xarxa Notícies", el Responsable de Recerca de l'Escola, Francesc Romagosa, contempla que ara és un bon moment, després de la pandèmia, de replantejar l'actual model turístic i transformar-lo cap a un model menys massificat, de més qualitat, i més sostenible.

02/06/2020

El professor Francesc Romagosa, Responsable de Recerca de l'Escola, ha intervingut recentment a una crònica de "La Xarxa Notícies" on s'analitza l'impacte i conseqüències de la COVID-19 sobre la indústria turística i hotelera.

El docent parla, primer, de la resiliència del sector, de la seva capacitat d'adaptació davant les noves exigències sanitàries, i davant les noves demandes dels turistes després de la pandèmia. Contempla, que abans de la crisi produïda per l'expansió internacional del coronavirus, ja hi havien senyals sobre la necessitat de canvis en l'actual model turístic, alertes com la crisi climàtica i la saturació de determinades destinacions turístiques. En aquest sentit, creu que amb aquest nou escenari  "seria un bon moment per introduir canvis reals, no simples etiquetes, per reduir la massificació, apostar per productes de major qualitat, i en definitiva, per productes i destinacions més sostenibles".

Davant del panorama d'incertesa i inseguretat generada per la COVID-19, es produiran canvis en les pautes de consum de turistes i en la demanda de productes. Segons Romagosa, els viatgers es desplaçaran cap a destinacions més properes i que considerin més segures, ja que també, els viatges de llarga distància poden seguir patint determinades restriccions. A més, la crisi econòmica derivada de la sanitària, pot fer que "moltes famílies redueixin el seu pressupost a l'hora de viatjar", i no es desplacin molt lluny.

Les empreses petites, arrelades al territori, i que ofereixin ja productes ecoturístics, o basades en el patrimoni natural i cultural local,  es poden beneficiar molt de la nova demanda del turisme postcovid de proximitat.