Estudiants del Màster en Gestió Turística coneixen els nous projectes de turisme cultural de Manresa

Visita dels estudiants del Màster en Gestió Turística del Patrimoni Cultural a Manresa
Els estudiants el Màster Oficial en Gestió Turística del Patrimoni Cultural van realitzar una sortida d'estudis a Manresa per conèixer com es gestiona el seu patrimoni històric i quins són els nous projectes vinculats amb Sant Ignasi de Loyola, que es portaran a terme a l'any 2022 per commemorar els 500 anys de l'estada del religiós a la ciutat.

15/11/2019

El passat dimecres 6 de novembre, els estudiants del Màster Oficial en Gestió Turística del Patrimoni Cultural i la seva coordinadora, Maria Abril, juntament amb els professors de l'Escola, Francesc Romagosa i Esteve Dot van visitar Manresa per conèixer la seva gestió turística i com es treballa amb temes patrimonials tangibles i intangibles, gràcies a les explicacions de Sònia Martín, Responsable de l' Oficina de Turisme de la ciutat.

La delegació de l'Escola també va conèixer els projectes turístics que s'estaven desenvolupant per potenciar el turisme religiós i cultural, vinculats amb l'estada de Sant Ignasi de Loyola a la ciutat al 1522, que hi va deixar una forta emprenta fins al punt de considerar-se Manresa com el bressol de l'ordre jesuïta.

A l'any 2022 es commemorarà els 500 anys d'aquest fet, i des de l'administració local es té previst realitzar diverses activitats per fer descobrir el món religiós al gran públic, i també de peregrinatge per les persones més relacionades amb aquest àmbit, amb la creació d'una ruta ignasiana que ajudi a atendre el món espiritual.

La ciutat compta amb 22 llocs emblemàtics vinculats amb el jesuïta, i els estudiants van poder visitar l'espai més rellevant: la Cova de Sant Ignasi i el seu Santuari. En aquest indret, emplaçat en una de les baumes del paisatge manresà, el religiós va retirar-s'hi durant una temporada per meditar i escriure els seus cèlebres Exercicis Espirituals.

Actualment, l'antiga cova s'ha convertit en un edifici monumental i fastuós de la localitat, que incorpora diversos estils arquitectònics, i que acull el Centre Internacional d'Espiritualitat, on es realitzen formacions i activitats per impulsar l'autoconeixement i el món contemplatiu i religiós.