Estudiants de Grau narren la seva experiència de pràctiques nacionals i internacionals

Les tres alumnes testimoni

Les alumnes Júlia Porrà, Mònica Mota i Rocío García han explicat aquest dimarts a una sessió per a altres estudiants de l’Escola quins han sigut els seus aprenentatges i reptes durant els seus internships a Catalunya i a França.

06/10/2021

La professora Gemma Sagué ha organitzat aquest dimarts 5 d’octubre una sessió dirigida a tots els estudiants de Grau perquè coneguin el testimoni de tres alumnes que han realitzat pràctiques durant aquest any, marcat per la pandèmia.

La sessió, que s’ha realitzat de forma presencial a les instal·lacions de l’Escola, ha comptat amb la participació de Júlia Porrà, estudiant de 4t del Grau de Turisme en Anglès. L’alumna, que actualment es troba a Suïssa, ha explicat per videoconferència com han estat les seves pràctiques a l’estiu a l’Oficina de Turisme de la Vall de Ribes.

La COVID-19 va fer que les seves pràctiques inicials a un hotel de Barcelona es cancel·lessin, i va decidir fer unes pràctiques extracurriculars a l’estiu a Ribes de Freser (Girona). Allà oferia informació als visitants sobre la zona però també va poder organitzar esdeveniments i activitats. Per a ella “el turisme no és només un hotel” i reconeix que les pràctiques de la carrera ofereix “moltes opcions per trobar altres branques del sector i descobrir què t’agrada”.

Mònica Mota, estudiant de 4t curs del Grau en Direcció Hotelera, ha realitzat les seves pràctiques a l’estranger. Després d’insistir molt en plena pandèmia enviant currículums a diversos allotjaments de França –ja que el  seu objectiu era millorar el francès-, el Relais Chateux – Hôtel Les Hortensias du Lac li va oferir una vacant a la seva cuina, amb qualitat d’estrella Michelin.

Les seves pràctiques de restauració li van permetre adquirir experiència en un altre àmbit, fer una xarxa de networking amb èxit i adoptar alts estàndards de qualitat –Standard Operating Procedures- al seu lloc de feina. Des de Maastricht, on està actualment d’Erasmus, explica que ha estat una “life-changing experience” i que tornaria a repetir.

Per a Rocío García, la COVID-19 també li va suposar perdre una oportunitat de pràctiques a l’Hotel Arts de Barcelona. Finalment va aconseguir fer una estada a un altre allotjament de Barcelona, on va començar amb l’equip de gestió de la terrassa i els esdeveniments

L’estada de pràctiques no va resultar ser allò que s’esperava, així que en contactar amb l’Escola se li va proposar enviar la seva candidatura a l’Hotel Yurbban Trafalgar, on ha estat molt a gust com a intern a la recepció d’aquest allotjament de 3*. La nova experiència l’ha motivada a seguir lluitant pel seu objectiu professional: “he trobat el meu lloc i m’he tornat a enamorar de la carrera”, admet.