El projecte FLeD celebra una fructífera trobada Transnacional

Imatge on veiem els participants de FLeD

El projecte FLeD, un consorci format per sis universitats europees, va celebrar la seva Trobada Transnacional els dies 16 i 17 d'abril a la Universitat Pompeu Fabra, amb la participació de 14 professors el primer dia i 11 el segon.

20/06/2024

Aquest consorci està integrat per la Universitat Autònoma de Barcelona (Espanya), Sofia University (Bulgària), Universitat Pompeu Fabra (Espanya), Università di Trento (Itàlia), Universitetet i Stavanger (Noruega) i Universidade Aberta (Portugal).

L'equip de la Universitat Autònoma de Barcelona està format per cinc professores del Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social de la Facultat de Ciències de l'Educació: Ingrid Noguera Fructoso (IP del projecte, lectora Serra Húnter),  Laura Arnau Sabates (professora titular) Paloma Valdivia Vizarreta (lectora Serra Húnter), Paloma Sepúlveda Parrini (doctoranda) i Claudia Maria Paredes Guinand (postdoctoranda).

Durant la trobada, es va presentar una visió general de l'estat actual del projecte FLeD, destacant els avenços més significatius: l'elaboració de recursos pedagògics, la realització del pla pilot, el desenvolupament de l'eina “FLeD Tool” i la disseminació dels resultats a través de diversos mitjans de difusió.

Es va reconèixer la valuosa contribució dels professors de diferents nivells educatius i la valoració positiva de les activitats de disseminació per part del Servei Espanyol per a la Internacionalització de l'Educació (SEPIE).

En la fase pedagògica, s'han generat cinc recursos en obert, disponibles a la secció "Project Development" de la web, amb els seus respectius enllaços. En la fase pilot, van participar 21 parelles de professors que van dissenyar els seus escenaris d'aprenentatge flexible utilitzant l'eina FLeD. Com a part de la disseminació, s'han publicat 11 entrades de blog relacionades amb el projecte i s'han planificat futurs seminaris i seminaris web per ampliar el seu impacte. L'avaluació de la inclusivitat va ser un altre tema central, explorant tres possibles escenaris per valorar la inclusió d'estudiants amb necessitats educatives especials. Es van completar enquestes pre i post pilot per avaluar l'impacte.

Entre els recursos creats fins al moment, es troben:

• Patró d'aprenentatge invertit amb bastimentada:

•  Decisions clau per a una aula invertida efectiva: Accedir
  • Autoregulació i preparació prèvia en aules invertides en línia: Accedir
  • Regulació i gestió en equip en aules invertides mixtes: Accedir
  • Intercanvi de retroalimentació constructiva en aules invertides presencials: Accedir
  • Glossari per a patrons FLeD: Accedir
  • Document sobre bastida: Accedir

• Experiència de codisseny lúdic per a docents:

• Recurs obert per a la interacció dels docents amb el patró i la bastida: Accedir

• Eina digital FLeD:

• Eina per al disseny d' aprenentatge invertit: Accedir

• Resultats addicionals:

• Manual "Millor si": Acceder
  • Marc conceptual per al disseny d' aprenentatge flexible: Accedir
  • Manual de pautes per a la inclusió: Accedir

De cara al futur, l'eina FLeD serà traduïda a tots els idiomes del projecte, així com els recursos generats, per a desembre de 2024. La pròxima reunió transnacional i l'esdeveniment multiplicador es realitzaran a l'abril de 2025.

La Trobada Transnacional del projecte FLeD ha estat crucial per posar en comú els avenços, assegurant el desenvolupament dels objectius centrats en facilitar el disseny d'escenaris d'aprenentatge flexibles i efectius per al professorat, guiant l'aplicació del model d'aula invertida mitjançant l'ús de pedagogies i tecnologies digitals per promoure un canvi sostingut cap a l'educació flexible.

Pàgina web del projecte: https://fledproject.eu/

Twitter del projecte: @FledProjectEU