El professor Roger Calaf parla sobre turisme gastronòmic a Badalona TV

Roger Calaf en un moment del programa

El docent va intervenir el passat 27 de setembre al programa Badalona Tres60, coincidint amb el Dia Mundial del Turisme, on va explicar per què Catalunya és un país amb “immenses opcions” per al turisme gastronòmic.

04/10/2021

Roger Calaf, professor de Gastronomia i Enologia de l’Escola, va ser entrevistat el passat 27 de setembre al programa Badalona Tres60, a la Televisió de Badalona.

Coincidint amb el Dia Mundial del Turisme, el docent va explicar en què consisteix el turisme gastronòmic, una tipologia de turisme cultural vinculat al “territori i la seva societat”. “Podem fer receptes perquè l’entorn ens dona aquells productes. Així doncs, ens hem d’apropar al qui més ens pot ensenyar: un xef, un celler, etc”.

Segons el professor, Catalunya és un territori molt ric en gastronomia i amb “immenses opcions” per al turisme gastronòmic. Des dels Pirineus fins al Delta de l’Ebre, “pots consumir una copa i un plat diferent a qualsevol punt del país”.

Aquesta riquesa és deu al fet d’haver rebut influències dels ibers, els grecs, els romans, els àrabs, els jueus, i els francesos, així com l’arribada del nous productes d’Amèrica Llatina.

El panorama gastronòmic a Badalona, Roger Calaf va destacar que en els últims 15 anys “hi ha una oferta molt variada i ajustada en relació qualitat-preu”. El professor d’Enologia també va anomenar algunes opcions per tastar vi de varietat local en cellers d’Alella i en projectes cooperatius com la Vall de Betlem.

Veure el programa sencer