Dol per la mort de Jordi Domènech Casal

Fotografia Jordi Domènech Casal

El 23 de maig de 2023 ens va deixar Jordi Domènech, professor associat del Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals.

26/05/2023

El passat dimarts 23 de maig ens va deixar en Jordi Domènech, professor de ciències a l'INS Marta Estrada de Granollers i   professor associat de  Didàctica de les Ciències Experimentals a la  Facultat de Ciències de l'Educació.

En Jordi, doctor en Biologia i llicenciat en Humanitat, es va dedicar a la investigació bàsica en genètica i a la divulgació científica, i va començar a treballar de professor de secundària el curs 2007/2008.

El seu tarannà curiós i rigorós el va portar a interessar-se per la didàctica de les ciències i va entrar a formar part del grup de recerca LIEC (Llenguatge i Ensenyament  de les Ciències ) de la UAB, alhora que participava activament en espais d'innovació educativa (Eduwikilab, Betacamp, etc.).

La seva tasca docent va quedar recollida en els diversos premis obtinguts, com ara:

• L’activitat didàctica “Life Bricks” ha estat premiada amb Menció d’Honor al Certamen Internacional Ciencia en Acción 2020 dins la categoria “Laboratorio de Biología”.
  • Premi Especial del Jurat, concedit per la Comunitat Catalana de WebQuest a les activitats didàctiques Caminalcules, Cyborg, Geatours i CBES, a l’edició 2013 del Premi WebQuest.cat de WebQuestes.
  • El projecte d’astronomia “Hunting Exos” dut a terme el curs 2016-2017 per l’alumnat de 1er d’ESO, ha obtingut una Menció d’Honor al premi internacional Adopta una Estrella dins l’edició 2017.

També se li va reconèixer la seva dimensió didàctica premiant dos dels seus llibres:

• Ciència, Llengua i Discurs. 75 accions lingüístiques per ensenyar a pensar Ciència“, va obtenir el premi Joan Profitós d’assaig pedagògic (2021)
  • Indagación, ABP y controversias. Apuntes para la Competencia Científica”  ha estat premiat el 2018 amb el Premi Marta Mata de Pedagogia.

La seva gran generositat queda palesa amb la creació dels seu blog on ha anat penjat tots aquells materials i articles que publicava https://jordidomenechportfolio.wordpress.com/

Ha sigut un gran company i amic: alegre, optimista, generós, incansable. Una ment brillant, amb un compromís social i ètic cap a l'educació i cap a la professionalització dels docents incommensurable.

Ens deixa un gran llegat que ens acompanyarà i ens ajudarà a continuar creixent. Et trobarem a faltar molt, Jordi.