Docents de la Facultat de Dret publiquen el llibre "Civisme, transparència i participació local"

Portada del llibre Civisme, transparència i participació local

Un grup de professors de la Facultat de Dret de la UAB publiquen el llibre Civisme, transparència i participació local. Es tracta del producte d'un projecte DEMOC23, que es presentarà a Vilassar de Mar el proper 6 de juny a les 18 h.

21/05/2024

Entre el 2023 i el 2024, i en el marc d’un projecte de recerca finançat per la Generalitat de Catalunya, un grup de professors de la Universitat Autònoma de Barcelona, en col·laboració amb els tècnics i les autoritats municipals, va organitzar uns jurats ciutadans a la localitat de Vilassar de Mar (Maresme, Barcelona). Aquests jurats van tenir per objecte elaborar participativament un projecte d’Ordenança de Civisme i Convivència que servís com a instrument útil per al foment del civisme, la tolerància i la bona vida comunitària. Després de diverses reunions de treball mantingudes entre els veïns, els professors i els tècnics, i sempre des del respecte estricte a la voluntat popular manifestada pels veïns, es va aconseguir redactar un text articulat que va ser lliurat a l’Ajuntament per a la seva posterior tramitació com a norma municipal. En aquest llibre s’exposa l’experiència participativa de Vilassar de Mar i es reflexiona sobre la participació, la transparència i el civisme a l’àmbit local. El director de Civisme, transparència i participació local ha estat Joan Lluís Pérez Francesch i el coordinador ha estat Alfredo Ramírez Nárdiz.