Daniel Rodríguez: "Tot el relacionat amb el turisme sostenible té pes en el procés de compra dels clients"

Xerrada de Daniel Rodríguez sobre la gestió de PortAventura World
Daniel Rodríguez, exalumne de l'Escola i Graduat en Direcció Hotelera al 1998, va oferir una xerrada sobre la seva experiència professional com a Responsable de Restauració dels Hotels i del Centre de Convencions de PortAventura World, i com es portava a terme la gestió d'aquest gran complex turístic i d'oci, als estudiants dels darrers cursos dels Graus.

13/02/2020

L'exalumne Daniel Rodríguez, Graduat en Direcció Hotelera de la promoció 1998 i Responsable de Restauració dels Hotels i del Centre de Convencions de PortAventura World, va tornar a les aules de l'Escola en el marc dels EUTDH Testimonials, que apropen experiències professionals d'alumni als estudiants dels darrers cursos dels Graus.

L'alumnus va presentar la gestió sostenible del parc d'atraccions i del seu resort com a cas d'èxit a Catalunya, vinculat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible impulsats per les Nacions Unides. El ponent va esmentar que els turistes estaven, cada vegada, més conscienciats de la rellevància de realitzar bones pràctiques mediambientals durant les seves estades, i era un element que també demandaven als establiments turístics: "Tot el relacionat amb el turisme sostenible té pes en el procés de compra dels clients".

També va comentar alguns detalls de la gestió del complex, des d'una vessant d'operacions enfocada als restaurants i als punts de venda d'aliments.

En el decurs de la sessió, els estudiants li van exposar qüestions relacionades amb la seva trajectòria i desenvolupament professional. Segons el ponent, valors com l'esforç, la superació, l'adaptació i l'enfocament envers els objectius propis de cada estudiant eren importants per encaminar satisfactòriament la carrera laboral. En aquest sentit, Rodríguez va afegir "Mai deixeu l'obstinació de fer-ho bé, i abans o després, rebreu la vostra recompensa".

A més, també es van tractar alguns dels reptes als quals el conferenciant va haver de fer front al llarg de la seva trajectòria dins el Sector, i que el van fer més fort com a persona i professional, tot reconeixent que l'empatia havia estat una de les claus principals per resoldre conflictes.

En referència a la gestió general del parc, on actualment la presència de clients internacionals s'equiparava al mateix volum de turistes nacionals, Rodríguez va detallar totes les accions que s'estaven desenvolupant vinculades amb la Reponsabilitat Social Corporativa, amb la intenció de "tornar a l'entorn tot el que aquest havia donat al parc". PortAventura World, és membre del reconegut Pacto Mundial por el Turismo, i publicava anualment en les seves memòries un munt d'iniciatives que es duïen a terme en aquest àmbit: ús i gestió de l'energia amb fonts renovables, gestió sostenible de l'aigua, de residus, i també d'altres accions vinculades amb el seu capital humà: millorar la felicitat, benestar, salut, formació i desenvolupament dels seus treballadors i treballadores.

També el ponent va donar a conèixer el projecte PortAventura Dreams, de la seva fundació, que pretenia acompanyar nens hospitalitzats i les seves famílies de la zona per propiciar-ne la seva recuperació.

Per altra banda, Rodríguez també va parlar d'una de les àrees de negoci clau del complex d'oci i turístic: el seu centre de convencions. Multinacionals com SEAT, Coca-Cola o L'Oréal havien confiat amb el resort i reservat el conjunt o part del parc en exclusiva per organitzar-hi grans esdeveniements, utilitzant les seves instal·lacions, que incloïen fins a 2500 habitacions i 7000m2 d'espais per a reunions i trobades. En aquest sentit, va animar i motivar els alumnes per desenvolupar-se en l'àmbit MICE, ja que tenia molta projecció.

La sessió va finalitzar amb una presentació específica de la gestió de la restauració del parc, on hi treballen fins a 1800 persones. Rodríguez va explicar que per ser un Responsable de Restauració d'aquesta magnitud es requerien moltes habilitats personals i professionals, i que no deixava de superar-se i de treballar molt, en un sector que li apassionava.