Condes Hotels Barcelona presenta els seus itineraris de pràctiques als alumnes d’últim curs de Grau

Estudiants durant la dinàmica de grup organitzada pels representants de Condes Hotels Barcelona
Carlos Pérez, recruiter de Condes Hotels Barcelona, i Thais Flecha, i Mònica Subirats, directores de 2 hotels de la cadena, han fet aquest dimecres una presentació sobre els programes de pràctiques que ofereix el grup hoteler, a més d’organitzar una dinàmica amb els estudiants de 4t curs per conèixer els seus interessos com a futurs professionals del sector.

24/10/2019

Tres representants de Condes Hotels Barcelona han visitat aquest dimecres l’Escola per presentar als estudiants d’últim curs les ofertes de pràctiques i les noves vacants que tenen per al 2020.

La presentació va començar amb Carlos Pérez, encarregat de pràctiques i del programa Growing With Us, explicant les diferents vies per fer pràctiques a Condes Hotels Barcelona. Hi ha tres modalitats diferents: una primera fase, de 3 a 6 mesos, mitjançant conveni amb la universitat; una segona fase, en què s’inscriu als estudiants en una formació per estar a diversos departaments, fins a 6 mesos; i un Graduate Programme, que permet als joves titulats participar en un projecte estratègic.

La segona part de la sessió va consistir en una dinàmica en grups reduïts on, els estudiants, van poder discutir entre ells els següents aspectes:

•    Quines expectatives tenen com a futurs graduats/des.
•    Què esperen de la cadena hotelera.
•    Què poden aportar ells/elles com a recent graduats/des als projectes del grup hoteler.

A continuació, les directores de l’Hotel España, Thais Flecha, i Monument Hotel, Mònica Subirats, van demanar als estudiants quines eren les conclusions que havien extret de la discussió en grup. L’objectiu era conèixer les ambicions del futur capital humà per adaptar i orientar millor els plans de desenvolupament professional dels estudiants en pràctiques. De fet, una de les característiques del grup hoteler és que els itineraris de pràctiques són personalitzats.

Els estudiants van afirmar que, entre les inquietuds que tenen en graduar-se, hi ha la necessitat d’especialitzar-se o trobar en quin àmbit del sector encarar el futur professional, així com sentir-se preparats per assumir responsabilitats.

Una altra de les conclusions dels alumnes és que valoren positivament que l’hotel contractant els faci sentir empoderats i els ofereixi oportunitats de desenvolupament professional.

Com a última conclusió, per als estudiants és una bona oportunitat per als establiments  que incloguin recent graduats/des a les seves plantilles, ja que poden aportar noves idees en la gestió de l’hotel, entusiasme i ganes d’aprendre i créixer.

Al final de la sessió, els representants van explicar als assistents que estan dissenyant 4 vacants per a estudiants d’últim curs. L’objectiu d’aquestes vacants no és que els alumnes portin a terme la part operacional dels departaments, sinó que assumeixin un paper en la seva gestió i estratègia. Aquestes són les 4 àrees que s’oferiran: assistent/a de direcció general, direcció de F&B, assistent/a d’esdeveniments, i ventes i màrqueting.

Per a més informació, contacteu amb Gemma Sagué, responsable de pràctiques, a través del correu gemma.sague@uab.cat.