Comunicat de decés del professor Joan Pagés Blanch

JoanPagesdeces

Avui el món de la didàctica de les ciències socials i la nostra facultat està de dol. Aquesta matinada, dimecres 3 de juny, ha mort el nostre company Joan Pagès, professor emèrit del nostre centre, d’on també en va ser el nostre degà.

03/06/2020

Diuen que l'essència d'una persona no mor fins que s'extingeixen totes les vides que va tocar. El Joan, a través de la seva passió per l'ensenyament de les ciències socials, i, concretament, de la didàctica de la història i de l'educació per a la ciutadania, en va tocar moltes de vides, a casa nostra i fora de les nostres fronteres. La seva pèrdua ens ha agafat per sorpresa atès que ha estat del tot inesperada. Potser per això ens provoca un garbuix d’emocions que passen de la tristesa pel seu traspàs a l’alegria d’haver pogut compartir estones de feina, però també de companyonia amb ell. Els records viscut se’ns acumulen i, com deia el poeta Martí i Pol, ens costa imaginar-lo absent per sempre.

No hi ha paraules que puguin alleugerir el dolor dels membres de la seva família, però els hi volem expressar el nostre condol i la nostra gratitud per tot allò que ens va regalar i ens ha llegat. Si vosaltres també els voleu mostrar el vostre condol, ho podeu fer a través d'aquest enllaç:

També volem enviar un missatge d’ànims a tots els companys i companyes del departament de didàctica de la llengua i de la literatura, i de les ciències socials, d’on també en va ser cap i d’on ha estat membre actiu de la seva plantilla de professorat fins el darrer moment. Per últim, també volem oferir el nostre suport als membres del GREDICS, el Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials que ell va crear i liderar, i a tots els membres de la Facultat de Ciències de l’Educació (PDI, PAS i alumnat) a qui el Joan els ha deixat una gran empremta, tant en el terreny professional com en el personal. Molta força, companys/companyes. Gràcies, Joan, per tot.