Alumnes xinesos del Màster en Gestió d'Empreses Hoteleres: oportunitats de viure a Barcelona i bones perspectives laborals

Els tres titulats xinesos del Màster en Gestió d'Empreses Hoteleres

Fei Gao, Yan An i Nico Zhang s'acaben de titular en Gestió d'Empreses Hoteleres a la UAB. Van arribar a la universitat a través de recomanacions d'amics i després d'endinsar-se en l'aprenentatge de l'espanyol. L'experiència docent del Màster i les pràctiques els han donat eines per inserir-se laboralment i tenir bones perspectives de futur tant aquí com a la Xina.

08/07/2022

Fei Gao estava aprenent espanyol a València i un amic li va dir que aniria a estudiar a la UAB. Es va informar a través d’Internet i va decidir venir a estudiar el Màster Oficial en Gestió d’Empreses Hoteleres a Barcelona.

No tenia experiència en aquest àmbit, però amb el Màster diu que hi ha après molt. “La meva experiència ha estat molt bona. Els professors són professionals i ens han ensenyat amb paciència. Tothom sap que els xinesos no sempre tenen suficient nivell, però ens han ajudat molt”.

Yan An va venir des de Tarragona, on estudiava espanyol. A la universitat li van recomanar fer alguna cosa relacionada amb la restauració, l’hoteleria i els viatges, i va escollir la UAB per ser “una de les universitats més famoses d’Espanya”.

Ha seguit bé totes les classes en castellà impartides tant pels docents acadèmics com pels professionals d’allotjaments i cadenes hoteleres. Ha fet les seves pràctiques a l’Hotel Ohla Eixample 5*, on ha exercit de botons i recepcionista “per poder aprendre una mica de tot”.

A la Xina es va graduar en Traducció, però no ha estat fins ara que s’ha vist a punt per a la vida professional: “Amb aquest Màster, els estudiants que es titulen estan preparats per treballar”.

El Màster organitza al novembre un Workshop que posa en contacte a alumnes amb reclutadors d’allotjaments i cadenes hoteleres. Com molts dels seus companys, Fei Gao va trobar al Workshop unes pràctiques d’estiu a un hotel d’Almeria. El seu objectiu és treballar uns anys a Barcelona per guanyar experiència i tornar a la Xina per continuar la seva carrera professional.

Nico Zhang ha completat el programa en dos anys -una via creada per a alumnes que, cursant 30 crèdits anuals en comptes de 60, els dona l’oportunitat de continuar reforçant el seu nivell d’espanyol-. Ja feia 4 anys que vivia a la Ciutat Comtal, i li agrada molt la seva vida a Catalunya. “Barcelona és una ciutat internacional on pots conèixer amics de diferents països. Té millor clima i tens suficient llibertat per fer el que vulguis”.

Durant el Màster, ell mateix va aconseguir unes pràctiques a una empresa de gestió d’apartaments, on encara hi treballa, al Departament de Customer Journey. “Ara tinc amics i feina, així que continuaré vivint aquí”, confessa.

Nico a la graduació

Durant la graduació, Nico Zhang va oferir el discurs en representació dels seus companys del Màster Oficial en Gestió d'Empreses Hoteleres.

Fei a la graduació

Fei Gao, durant l'acte d'entrega de diplomes, celebrat a l'Hotel Exe Campus UAB el passat 29 de juny.

Ya An durant la graduació

La directora del centre, Maria Noguera, entregant a Yan An el seu títol durant la graduació.