Acte de la Facultat de Lletres a la Reial Acadèmia de Bones Lletres

Fotografia d'una exposició a la Facultat de Filosofia i Lletres

El proper dijous dia 13 de gener a les 19:00h la Reial Acadèmia de Bones Lletres (Palau Requesens. Carrer Bisbe Caçador, 3. Barcelona) acull l’activitat  “Camuflades, disfressades, novel·lades. Silenciades” que, aviat farà un any, va servir per commemorar a la nostra Facultat el Dia Internacional de les Dones 2021 alhora que repreníem l’activitat docent presencial.

10/01/2022

L’acte és d’accés lliure i esdevé una bona forma d’afermar la presència del nostre centre i de la UAB en institucions culturals i científiques del país.

Es tracta d’un passeig senzill -il·lustrat amb textos i música- per la vida i l’obra de vint dones relacionades amb les arts, la música, la dansa, la literatura, la geografia i l’antropologia la importància de les quals ha estat minoritzada fins als nostres dies. Així, doncs, s’hi donen a conèixer o es recorden o es posen en el lloc que mereixen dones absolutament desconegudes; dones conegudes, però obliterades; dones de primera fila, però que foren situades a segona fila pels seus companys de professió; dones conegudes, però que es van haver de camuflar rere un pseudònim per poder desenvolupar la seva vocació; dones re-descobertes les darreres dècades.

L’acte compta amb la conducció del prof. Joan Carbonell i la col·laboració d’una vintena de persones de la Facultat i de persones externes a la UAB, responsables de la lectura dels diversos textos.