Activitats
Dijous, 26 De febrer 2026
Dia · Setmana
09:15
Seminari "Zoom In-Zoom Out"
Descripció:
Les noves tècniques d’anàlisi estan transformant l’estudi de les restes vegetals en arqueologia. Aquests avenços han millorat la identificació i classificació dels materials arqueobotànics i permeten comprendre amb més precisió la relació de les societats passades amb l’entorn i els recursos vegetals. Tanmateix, el ritme accelerat d’aquestes innovacions ha comportat una aplicació desigual entre jaciments i laboratoris, fet que evidencia la necessitat d’una major integració de dades i d’una col·laboració més estreta entre especialistes. Aquest seminari vol contribuir a integrar i optimitzar les noves metodologies, impulsar la cooperació entre investigadors i reforçar la formació d’especialistes, amb l’objectiu de millorar el coneixement sobre l’ús de les plantes en el passat a través de les eines actuals.
Ubicació: Aula 203
Data: Dijous 26, De febrer de 2026 - 09:15h
Documents:
12:30
Conferència de Grzegorz Rossolinski-Liebe "Stepan Bandera. Història, postguerra i polítiques de memòria"
Descripció:
Grzegorz Rossoliński-Liebe, professor de la Freie Universität Berlin i especialista en història de l'Holocaust, el feixisme i la política de la memòria és autor del llibre Stepan Bandera. Fascismo, genocidio y culto, publicat a Alemanya i recentment traduït al castellà. Es tracta de la primera biografia acadèmica exhaustiva del polític nacionalista ucraïnès Stepan Bandera: en ella, l'historiador de la Freie Universität Berlin ofereix una reflexió crítica i rigorosa d'una figura històrica molt controvertida i de la seva memòria després de 1945. En la recerca desenvolupada per Rossoliński-Liebe es contextualitzen aquestes diferents memòries en les seves dimensions polítiques, socials i històriques i es para esment tant a la diàspora ucraïnesa, així com a les polítiques de memòria a l'URSS i a Polònia.
Ubicació: Sala de Graus
Data: Dijous 26, De febrer de 2026 - 12:30h
Dimarts, 10 De març, 2026
13:00
Segona sessió de “La Biblioteca d’Alexandria”: Las miradas de Medusa, Natalie Haynes
Descripció:
Segona sessió de “La Biblioteca d’Alexandria”, el club de lectura del grau de Ciències de l’Antiguitat. El club reuneix estudiants interessats en diferents gèneres i formats —des de novel·la i assaig fins a còmic— amb especial atenció a obres contemporànies relacionades amb el món antic. En aquesta trobada es comentarà el llibre Las miradas de Medusa, de Natalie Haynes.
Ubicació: Aula L/205 biblioteca d'Humanitats
Data: Dimarts 10, De març de 2026 - 13:00h
Dimecres, 11 De març, 2026
17:00
Patrimoni, Restitució i Memòria. El cas Sixena i la fascinació per l'art romànic.
Descripció:
Conferència impartida pel professor Carles Sánchez, del departament d'Art i Musicologia de la UAB. Activitat del col·lectiu Plus Actiu, agrupació d'estudiants de la Universitat a l'Abast.
Per a més informació: plus.actiu@uab.cat.
Ubicació: Aula 501
Data: Dimecres 11, De març de 2026 - 17:00h
Dimarts, 17 De març, 2026
16:00
Seminari Permanent GReDD: “El capitalismo es el mejor amigo de las mujeres”: feministas liberales en el mileísmo argentino
Descripció:
Seminari Permanent del Grup de Recerca sobre Dictadures i Democràcies (GReDD-CEDID). “El capitalismo es el mejor amigo de las mujeres”: feministas liberales en el mileísmo argentino a càrrec de Melina Vázquez i Carolina Spataro (Instituto de Investigaciones Gino Germani – U. de Buenos Aires).
Ubicació: Sala d'Actes Facultat de Filosofia i Lletres
Data: Dimarts 17, De març de 2026 - 16:00h
Dijous, 19 De març, 2026
09:00
Jornada Docent 2026 "La ciència antiga en els seus textos"
Descripció:
La Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB acollirà, el proper 19 de març de 2026, la jornada docent La ciència antiga en els seus textos. El programa inclou diverses ponències a càrrec d’especialistes de reconegut prestigi, que abordaran àmbits com la literatura tècnica llatina, l’astronomia grega, la medicina i el gènere, així com les interseccions entre medicina i literatura i la tradició alquímica. La jornada s’adreça a estudiants, investigadors i professorat interessats en les ciències de l’antiguitat i la seva transmissió.
Ubicació: Sala de Graus
Data: Dijous 19, De març de 2026 - 09:00h