
Valoració positiva de les revisions mèdiques 2025

A principis d’abril es va enviar al personal de la Corporació UAB l’enquesta de Percepció de Qualitat sobre la revisió mèdica d’enguany. Els resultats recollits aporten informació valuosa per continuar millorant el servei. La majoria dels participants fan una valoració positiva tant de les novetats digitals implantades com de l’atenció rebuda durant la revisió mèdica.
29/04/2025
Gairebé 150 persones van respondre l’enquesta de Percepció de Qualitat de la revisió mèdica d’aquest any, una participació significativa que permet identificar àrees de millora per oferir un servei de més qualitat.
Les primeres qüestions estaven relacionades amb la quantitat i la qualitat de la informació sobre les revisions mèdiques transmeses des de la Unitat de Direcció Jurídica i Recursos Humans de la FUAB. Un 90% de les respostes considera suficient la informació rebuda, entenent com a tal l’objectiu de la revisió mèdica i les proves que l’integren.
La digitalització del servei
Les següents preguntes tractaven sobre les novetats implantades en aquesta edició, que buscaven millorar la usabilitat i l’accessibilitat, a través d’eines digitals d’abast per a tots els usuaris, evitant d’aquesta manera l’ús de paper i signatures.
La valoració global és positiva i per aquest motiu es continuarà treballant amb les noves eines. En una demanda sobre el grau de satisfacció amb el nou sistema de reserva de cites, fins a un 88% de respostes el van puntuar amb notes entre el 8 i el 10.
Percepció del servei en el moment de realitzar les revisions mèdiques
Els resultats globals mostren una percepció entre “Excel·lent” i “Bona” tant per l’equip d’Infermeria del servei de prevenció aliè, involucrat en les proves de l’analítica i de la revisió mèdica, com per l’equip Mèdic, on s’ha valorat la seva amabilitat i temps d’espera. Pel que fa a altres aspectes com la professionalitat o la capacitat de comunicació, com que no hi ha una puntuació predominant, es traslladaran les valoracions al servei de prevenció aliè, per tal de millorar aquestes àrees.
A escala global, el paràmetre corresponent a les instal·lacions on es realitzen les revisions mèdiques ha obtingut una puntuació “Bona”. Tot i això, alguns suggeriments esmentaven l’antiguitat dels mòduls mòbils, així com la necessitat de millorar la seva accessibilitat i privacitat, qüestions que també es treballaran amb el servei de prevenció aliè.
A continuació, disposeu de les gràfiques resultants d’aquestes qüestions:
Valoració sobre l’enviament de l’informe mèdic
El grau de satisfacció amb els canals de comunicació establerts pel servei de prevenció aliè per fer arribar els informes i el seu contingut en matèria de consells de salut ha estat positiu.
Més del 75% dels enquestats valoren aquestes dues qüestions amb una puntuació igual o major a 7. Tot i això, a partir de la resta de valoracions, es percep que l’informe mèdic no recull de manera clara els consells de salut ni la informació sobre Prevenció de Riscos Laborals.
Notícies relacionades

