La Fundació UAB

Per a un espai més segur i saludable: Vila Universitària convertirà en via el carril central

Vila buida durant el confinament

Vila Universitària ha iniciat aquest mes de gener les obres per convertir en via el carril central, amb l'objectiu de crear un espai més segur, saludable i sostenible per als residents i els usuaris, en el què es prioritzarà l’ús per part dels vianants i es limitarà l'accés a vehicles.

18/01/2023

La finalitat és fer de Vila Universitària un entorn amable i segur, sense sorolls ni fums, on la prioritat seran les persones i les formes de mobilitat més sostenibles, i on s'afavorirà la socialització i el desenvolupament d'activitats socials i esportives.

La urbanització de l’espai es farà en diverses etapes. En la primera, s’ha procedit a la construcció de jardineres davant dels edificis A i B, i a la instal·lació de pilones automàtiques per regular l’accés de vehicles al carril central. En general, només es facilitarà l’accés a vehicles per a tasques de càrrega i descàrrega, per a emergències, per dur a terme actuacions de manteniment i per a l’atenció a persones amb necessitats específiques.

Vila Universitària ha endegat aquest projecte en el context de l’increment de l’espai pacificat al Campus, que ha suposat la creació de l’Espai Saludable i Sostenible a l’eix central, prenent com a principis inspiradors l'accessibilitat, la seguretat, la sostenibilitat, l'equitat i la salut.