La Fundació UAB

La FUAB modernitza la seva imatge

Logotip de la Fundació UAB

La Fundació Universitat Autònoma de Barcelona actualitza la seva imatge corporativa. La renovació del logotip de la UAB ha propiciat la modificació de la identitat visual de la Fundació, apropant-la al disseny, el color i la tipografia de la marca Universitat. Aquest procés ja s’ha posat en marxa amb els canvis bàsics en el logotip corporatiu de la FUAB.

03/10/2023

El nou disseny de la Fundació és un logotip tipogràfic en color verd, similar al de la Universitat. Es deixa de fer servir el color bronze, i el color verd esdevé el color corporatiu de la FUAB. D’altra banda, es canvia la tipografia Helvetica Neue per una Telegraf.

Un ventall d’aplicacions

El nou disseny té un recorregut visual i d'aplicacions molt més ampli que la versió anterior. És flexible en l’aplicació i molt adaptable a diferents suports, colors i espais; facilita la diversitat d’opcions i l’adaptació als diferents canals, la convivència amb els centres docents de la FUAB i la combinació amb els logos d’altres entitats.

Actualment, s’ha treballat la primera versió del nou manual d’identitat i imatge corporativa de la FUAB, que podeu veure en aquest vídeo, recollit a l’espai web, en el qual es pot trobar el logotip actualitzat i les diverses aplicacions que han enriquit les possibilitats d’aplicació de la marca.

Aquesta primera versió s’haurà d’ampliar els propers mesos amb l’aplicació als logotips de les diferents entitats de la FUAB, del treball específic que s’ha fet per ressaltar el dinamisme en la lletra A. Els diferents usos de la marca, sobre papereria i altres suports, i la convivència amb els logos s’implementarà de manera progressiva, al llarg del curs 2023-2024.

La Identitat corporativa, a l’espai web

Des del passat  mes de juliol, la Fundació UAB disposa d’un lloc web que aplega la identitat corporativa, tant de la mateixa FUAB com de les entitats de la Corporació UAB.

A l’apartat dedicat a la FUAB trobarem el nou logo i les seves característiques principals: la tipografia, el color verd corporatiu i les normes de composició; i en els propers mesos aquest espai inclourà els canvis- adaptació de la lletra A- que s’aplicaran a la d’identitat dels serveis que hi depenen: Alumni UAB, Study Abroad, Casa Convalescència i Congressos i Esdeveniments UAB Campus.

Seccions útils amb arxius de descàrrega

Les plantilles de documents en format Word i les presentacions en format Power Point es modificaran, al llarg de les properes setmanes, en funció de les noves normes del manual d’estil, Aquestes plantilles són accessibles i descarregables des d’una secció pròpia amb el nom Papereria.

Un altre apartat important és el de les Signatures, on hi tenen cabuda tant els arxius per elaborar la signatura del correu electrònic, amb totes les versions per servei i institució, com els tutorials per confegir la signatura digital. En aquest apartat es trobarà la signatura electrònica de la FUAB, adaptada als canvis.

Recordatori:

La totalitat dels logotips es poden descarregar, en diverses versions i en tres formats d’arxiu: JPG, PNG i vectorial (EPS o SVG). En els casos en què el logotip compti amb moltes variacions, versions en diferents idiomes o sigui necessari accedir a les versions en negatiu (blanc sobre negre o color), cada element s’ha enllaçat a la corresponent carpeta d’AppBox, la plataforma d’emmagatzematge al núvol, que s’utilitza al departament de Promoció i Comunicació de la FUAB, on estan publicats tots els arxius.