La Fundació UAB

Casa Convalescència acull un congrés internacional al voltant de l'Aprenentatge Servei

Entrada principal de l'edifici Casa Convalescència

Del 25 al 27 de gener se celebra a Casa Convalescència l'XI Congrés Estatal i V Internacional d’Aprenentatge Servei Universitari, organitzat per 12 universitats catalanes, entre elles la UAB, a través de la Xarxa ApSUCAT. Es valorarà l’impacte social dels projectes en els agents implicats, -estudiants, entitats i professorat-. i comptarà amb prop de 300 participants i la presència del Joan Subirats, ministre d'Universitats.

25/01/2023

Aprenentage Servei (ApS) és una proposta educativa, en la que col·labora la Fundació Autònoma Solidària, a través de la qual els estudiants es formen participant en un projecte orientat a resoldre una necessitat real d’una comunitat i, doncs, a millorar les condicions de vida de les persones o la qualitat del medi ambient.

Quan ja fa més d’una dècada que ha arrelat en l’educació superior, l’ApS protagonitza un congrés internacional que busca radiografiar aquestes pràctiques que fan d’enllaç entre la universitat i la societat. L’edició d’enguany es porta a terme a Casa Convalescència. Hi haurà prop de 300 participants -docents, estudiants i entitats-, es presentaran 200 pòsters i comunicacions, i està centrada en valorar l’impacte universitari que tenen els projectes d’ApS en els diferents agents implicats. La UAB participa activament en aquesta edició, tant en els comitès organitzatiu i científic, com en la presentació de comunicacions i pòsters. Aquí podeu veure el programa complet.

Quan la universitat i la comunitat es troben

Els rectors de les universitats organitzadores seran els encarregats de donar el tret de sortida al congrés. La conferència inaugural anirà a càrrec de la professora Janice McMillan, experta en l’impacte comunitari de projectes d’ApS de la Universitat de Ciutat del Cap, a la República de Sud-àfrica, un país on aquest tipus de pràctiques són essencials.

Tot i ser un congrés científic, la naturalesa de l’ApS farà que alumnat i entitats hi tinguin un paper protagonista. Hi haurà dinàmiques de treball conjunt per reflexionar sobre els diferents rols en els projectes i buscar estratègies innovadores per millorar-ne els impactes. També hi ha previstos itineraris per visitar les seus d’entitats socials que participen en projectes d’ApS universitari.

Els ponents de la conferència final seran Josep Maria Puig i Brenda Bär, de la Universitat de Barcelona (UB), amb la participació del ministre d’Universitats, Joan Subirats.

Així mateix, el Congrés atorgarà el premi Laura Rubio, doctora, professora i pionera en la implantació de l’ApS a Espanya, que reconeix iniciatives d’ApS que promoguin la reflexió sobre la dimensió ètica de la intervenció social.

El Congrés compta amb el suport del Departament d’Universitats de la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i el Ministerio de Universidades.

Web del congrés

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

• Educació de qualitat