La Fundació UAB

Barcelona, font d'inspiració de l'exposició de fotografia d'estudiants de Study Abroad

Exposició
Casa Convalescència hostatja del 2 al 10 de desembre l’exposició fotogràfica “Barcelona inspira”, integrada per obres dels alumnes de l'assignatura Fotografia Digital del programa per a estudiants internacionals Study Abroad.

29/11/2019

En el marc del curs sobre fotografia digital impartit per Gunnar Knechtel i Christiane Von Enzberg, els estudiants han retratat allò que troben més motivador de la ciutat i les seves rodalies. El resultat és un conjunt d'imatges, en color i en blanc i negre, que ofereixen una perspectiva multicultural sobre la nostra arquitectura, els nostres mercats, les nostres activitats esportives i, per descomptat, sobre la població barcelonina. La mostra esdevé així un mosaic documental de l’experiència urbana dels estudiants internacionals durant la seva estada acadèmica a Barcelona participant en el programa Pre-Establert de Study Abroad.

En el segon any que s'exposa la feina dels estudiants, els docents han mantingut el tema de la primera edició, "Barcelona inspira", pel gran ventall d'opcions que dona per treballar. Els estudiants han de ser capaços d'explicar una història amb només 10 imatges, -sobre les què prèviament hauran d'haver redactat i presentat un resum, per tal que el procés creatiu no sigui fruit d'una casualitat-, de les que se'n triarà una per a l'exposició.
Per a la majoria d'estudiants és la primera vegada que visiten Barcelona i, segons els docents, es queden fascinats per Gaudí, el transport, el menjar i el caliu dels barcelonins.

Malgrat què avui en dia tothom que disposi d'un telèfon intel·ligent porta una bona càmera a la mà, el curs desperta un gran interès en els estudiants, que s'hi inscriuen per aprendre a dominar els aspectes tècnics bàsics de la càmera que els permeti d'utilitzar-la d'una forma creativa. Així, ja en són 12 les edicions que porta impartint en Gunnar, que compta amb un impressionant portafoli havent publicat les seves imatges a mitjans com El País Semanal, Condé Nast Traveler, National Geographic, Der Spiegel, Stern o The Guardian, entre d'altres. Per la seva banda, Christiane, que també és alemanya i ha estudiat com en Gunnar a la Lette-Verein de Berlín, l'emblemàtica escola d'arts aplicades fundada l'any 1866, ha exposat a Goethe Institute, Valid Foto Gallery, Zumaia Kultur Etxea, Getxo Photo Festival i Galerie der Stadt Tuttlingen.

L'exposició "Barcelona inspira" es pot visitar a Casa Convalescència fins el 10 de desembre.