Álvaro Fernández Llamazares parla d'etnobotànica a Armènia
L’investigador de l’ICTA-UAB, Álvaro Fernández Llamazares, ha participat recentment a la conferència “Biological Sciences and Environmental Solutions for the Achievement of Sustainable Development Goals”, celebrada del 24 al 26 de setembre a la Universitat Estatal d’Ereván, Armènia.

Convidat per l’Ambaixada d’Espanya a Armènia, Fernández Llamazares va oferir una Keynote Plenary Lecture titulada “The global relevance of locally grounded ethnobiological research”, en què va destacar la importància de la recerca etnobiològica local per afrontar reptes ambientals i de desenvolupament globals. A més, va actuar com a moderador en una sessió centrada en el paper de la biologia en el compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.
El congrés va reunir científics, educadors, responsables polítics i professionals de diversos àmbits per debatre solucions sostenibles a reptes com el canvi climàtic, la pèrdua de biodiversitat, la seguretat alimentària i la gestió de l’aigua. Aquesta conferència també va celebrar el 90è aniversari de la Facultat de Biologia i el 10è aniversari de l’Institut de Recerca en Biologia de la Universitat Estatal d’Ereván, convertint-se en un fòrum de col·laboració internacional i difusió de coneixement científic d’alt impacte.
La participació de Fernández Llamazares reforça la presència internacional de l’ICTA-UAB en la recerca etnobiològica i la seva contribució al desenvolupament sostenible des d’una perspectiva local i global.