Procediments

Procediments de creació i renovació d'estudis de formació permanent

La creació o renovació d’estudis de formació permanent requereix seguir certs processos per garantir els estàndards de qualitat de la UAB, assegurar el màxim període de difusió i optimitzar la captació de l’alumnat.

Des de la Unitat Tècnica de Programació Acadèmica donem el suport necessari per a la tramitació d’aquests programes, en els terminis i condicions adequats.

Per a més informació sobre la creació o renovació de propostes, podeu contactar directament amb nosaltres a: efp.programacio.academica@uab.cat

 

Per sol·licitar la creació o la renovació amb canvis substancials d'un estudi (Màster de Formació PermanentDiploma d’Especialització, Diploma d’Expert o Curs d'Especialització) cal, en primer lloc, tenir el vistiplau de la Direcció de l'Escola de Formació Permanent. Aquest tràmit es fa per mitjà del document “fitxa prèvia” que podeu demanar a l’adreça:  efp.programacio.academica@uab.cat 

Amb el vistiplau de la fitxa comença l’elaboració de la memòria acadèmica i del pressupost amb el suport tècnic de la Unitat Tècnica de Programació Acadèmica, amb els formularis que trobareu en aquets enllaç.

Finalitzat el treball tècnic, caldrà que ens envieu la documentació signada electrònicament i aquesta haurà d’haver estat aprovada per l’estructura de la UAB corresponent.

En el cas de Cursos d’especialització, l’estudi quedarà aprovat amb la signatura de la Direcció de l’Escola de Formació Permanent.

Pel que fa als estudis de Màster de Formació Permanent i Diplomes d’Especialització o d’Expert, validat l’estudi per la Direcció de l’Escola de Formació Permanent, es farà arribar la documentació a la Comissió de Màster del Centre d’adscripció que elaborarà l’informe preceptiu. Alhora també s’enviarà a les Comissions de Màster dels Centres amb rellevància en el pla d’Estudis, per tal que, si ho consideren, puguin expressar la seva opinió. Si l’estudi està sota la responsabilitat de l’Escola de Formació Permanent, aquest procediment està regulat pel seu Reglament.

Finalment, si els informes així ho recomanen, l’estudi s’elevarà a l’aprovació de la Comissió d’Afers Acadèmics, que aprovarà el Pla d’Estudis, i del Consell de Govern, que aprovarà el títol.

En el cas de les Microcredencials, l’estudi haurà d’incorporar l’informe de la Facultat o Escola d’adscripció i ser aprovat pel Consell Acadèmic i de Qualitat de l’Escola de Formació Permanent.

Podeu consultar el calendari de tramitació aproximat de tot aquest procediment.

Pels Màsters de Formació Permanent o Diplomes recomanem iniciar el procediment amb 1 any d’antelació a la data d’inici de l’estudi que voleu proposar.

Els estudis de Formació Permanent s'han de renovar per cada edició que es vulgui dur a terme.

Podeu trobar els formularis de presentació de la proposta acadèmica i econòmica en aquest enllaç.

La renovació amb canvis menors s’haurà de fer mitjançant l’imprès complet. En el cas que sigui abreujada, s’ha d’utilitzar el formulari específic per a tal efecte L’aprovació d’aquests estudis quedarà validada amb la signatura de la Direcció de l’Escola de Formació Permanent.

Podeu trobar el calendari de tramitació aproximat de tot aquest procediment

Els programes que prevegin titulació interuniversitària o bé aquells en l'organització dels quals hi intervinguin o col·laborin institucions o corporacions alienes a la UAB, s'hauran d'articular a més per mitjà d'un conveni de col·laboració. La proposta de conveni s’haurà d’annexar a la proposta acadèmica presentada a l'Escola de Formació Permanent.

Per més informació sobre aquest punt, podeu contactar amb els serveis jurídics de la Unitat de Convenis de l'Escola de Formació Permanent: efp.convenis@uab.cat