- Microcredencial UAB
- Codi de l'estudi: 5167/101
- 101a edició
- Modalitat: Presencial
- Crèdits: 3 ECTS
- Inici: 15/10/2025
- Final: 26/11/2025
- Places: 30
- Orientació: Professional
- Preu: 300 €
-
Preu especial 90 €
Col·lectiu d'aplicació: Import amb el descompte del Fons NextGenerationUE aplicat
- Idioma de docència: Castellà (50%), Català (50%)
- Lloc: Facultat Ciències de l'Educació (UAB)
Aquest curs ofereix una introducció al trauma infantil, amb l'objectiu de proporcionar coneixements bàsics sobre com les experiències traumàtiques poden afectar el desenvolupament integral dels infants a nivell afectiu, cognitiu, social, físic i en els diferents espais de la seva vida quotidiana: la família, l'escola i els entorns de lleure.
Està especialment dissenyat per a professionals que treballen amb infants, com ara mestres, educadors i treballadors socials, així com per a famílies acollidores i adoptives. Tot i la rellevància d'aquesta temàtica, sovint no es pot abordar amb la profunditat necessària en els estudis de grau, atesa la seva complexitat i especialització. En els darrers anys, s'ha evidenciat la importància d'oferir formació específica en aquest àmbit.
Molts infants han viscut situacions traumàtiques que poden tenir un impacte molt desigual segons les seves característiques personals. Parlem de situacions com el maltractament físic o emocional, separacions conflictives, exposició a la violència intrafamiliar o escolar, abusos sexuals, entre d'altres. Aquestes experiències poden afectar profundament el desenvolupament i les relacions socioafectives dels infants.
- Arquitectura cerebral i desenvolupament de l'aprenentatge
- Competències parentals
- Vincle d'aferrament
- Impacte del trauma en el desenvolupament i l'arquitectura cerebral
- Acompanyament terapeutic
- Psicòlegs/òlogues i terapeutes que intervenen amb infants i famílies en situació de risc o amb experiències traumàtiques i volen incorporar una base introductòria sobre trauma en la seva pràctica clínica.
- Educadors, Treballadors/es socials i professionals de la l'àmbit de la prevenció i la protecció a la infància que necessiten comprendre l'impacte del trauma en la conducta i desenvolupament dels infants per dissenyar millor els plans d'intervenció.
- Docents, mestres i professionals de l'àmbit educatiu que volen adaptar la seva intervenció a alumnat amb experiències adverses primerenques.
- Professionals del lleure i l'educació no formal, que volen incorporar estratègies d'acompanyament emocional i regulació en contextos educatius informals.
Està especialment dissenyat per a professionals que treballen amb infants, com ara mestres, educadors i treballadors socials, així com per a famílies acollidores i adoptives. Tot i la rellevància d'aquesta temàtica, sovint no es pot abordar amb la profunditat necessària en els estudis de grau, atesa la seva complexitat i especialització. En els darrers anys, s'ha evidenciat la importància d'oferir formació específica en aquest àmbit.
Molts infants han viscut situacions traumàtiques que poden tenir un impacte molt desigual segons les seves característiques personals. Parlem de situacions com el maltractament físic o emocional, separacions conflictives, exposició a la violència intrafamiliar o escolar, abusos sexuals, entre d'altres. Aquestes experiències poden afectar profundament el desenvolupament i les relacions socioafectives dels infants.
Continguts
- Paradigma dels bons tractes- Arquitectura cerebral i desenvolupament de l'aprenentatge
- Competències parentals
- Vincle d'aferrament
- Impacte del trauma en el desenvolupament i l'arquitectura cerebral
- Acompanyament terapeutic
Sortides professionals
- Educadors/es socials i professionals de l'àmbit residencial (CRAE, centres d'emergència, etc.) que treballen amb infants i adolescents tutelats i volen millorar la seva pràctica educativa des d'una mirada trauma-informada.- Psicòlegs/òlogues i terapeutes que intervenen amb infants i famílies en situació de risc o amb experiències traumàtiques i volen incorporar una base introductòria sobre trauma en la seva pràctica clínica.
- Educadors, Treballadors/es socials i professionals de la l'àmbit de la prevenció i la protecció a la infància que necessiten comprendre l'impacte del trauma en la conducta i desenvolupament dels infants per dissenyar millor els plans d'intervenció.
- Docents, mestres i professionals de l'àmbit educatiu que volen adaptar la seva intervenció a alumnat amb experiències adverses primerenques.
- Professionals del lleure i l'educació no formal, que volen incorporar estratègies d'acompanyament emocional i regulació en contextos educatius informals.
Beques i ajuts
Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
Escola de Formació Permanent
Centres col·laboradors
FUNDACIÓ EVEHO
Contacte
Ester Cabanes Vall
Telèfon: 675783333