• Microcredencial UAB
  • Codi de l'estudi: 5158/101
  • 101a edició
  • Modalitat: Online
  • Crèdits: 3 ECTS
  • Inici: 13/10/2025
  • Final: 03/11/2025
  • Places: 25
  • Orientació: Professional
  • Preu: 240 €
  • Preu especial 72 €
    Col·lectiu d'aplicació: Import amb el descompte del Fons NextGenerationUE aplicat
  • Idioma de docència: Català
  • Lloc: Campus Virtual UAB
En l'actual context, en què la democràcia es veu qüestionada per alguns discursos extremistes i la ciutadania confia cada cop menys en les institucions i en la seva representativitat, es fa més necessari que mai aprofundir en la formació de cultura democràtica.

Com a resposta a aquesta emergència, el Consell d'Europa (2018-2024) demana a tots els països que en formen part que treballin als centres educatius allò que ha definit com a Competències de Cultura Democràtica. Aquestes competències es divideixen en quatre blocs
—habilitats, valors, actituds i coneixement crític—, amb l'objectiu de capacitar la ciutadania del
futur per comprendre, respectar i defensar la diversitat cultural, la igualtat i la justícia social.

Per treballar totes aquestes qüestions, no n'hi ha prou amb la simple transmissió de continguts. Cal potenciar les dimensions que fonamenten les competències, a partir de la formació del pensament crític, el diàleg, la resolució pacífica de conflictes i la participació activa en la comunitat.

Aquesta formació té com a finalitat desenvolupar estratègies pròpies de l'educació per a una ciutadania crítica, amb la voluntat de preparar l'alumnat per viure i participar activament en societats democràtiques. La proposta d'Educació en Competències de Cultura Democràtica s'adreça al professorat de totes les etapes educatives.

El curs està dissenyat de forma intensiva durant 4 tardes dels mesos d'octubre i novembre, a partir de les 17:00 h.
Aquesta microcredencial, podria formar part de futurs diplomes d'especialització i de postgrau
si es cursés conjuntament amb altres microcredencials.

Continguts

- Quines són les Competències de Cultura Democràtica
- La situació actual de la democràcia al món i al nostre context
- La democràcia radical i els sistemes agonistes
- Les Competències de Cultura Democràtica des de l'ensenyament de les ciències socials

Sortides professionals

Expertesa en innovació per a la formació en Competències de Cultura Democràtica en
l'ensenyament de les Ciències Socials.

Beques i ajuts

Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.

Centres responsables

Escola de Formació Permanent

Centres col·laboradors

Departament d’Educació i de Formació Professional de la Generalitat de Catalunya

Contacte

Nuria Aris Redo

Telèfon: 935812652

Més informació