• Microcredencial UAB
  • Codi de l'estudi: 5171/101
  • 101a edició
  • Modalitat: Online
  • Crèdits: 6 ECTS
  • Inici: 12/01/2026
  • Final: 27/02/2026
  • Places: 30
  • Orientació: Professional
  • Preu: 480 €
  • Preu especial 144 €
    Col·lectiu d'aplicació: Import amb el descompte del Fons NextGenerationUE aplicat
  • Idioma de docència: Català
  • Lloc: Virtual
Per què estudiar Disseny Conceptual de Videojocs? Converteix la teva creativitat en una professió.
T'agrada imaginar mons o crear personatges? Aquest curs t'ensenya a materialitzar les teves idees i donar-los vida en projectes reals.
En aquest curs aprendràs tècniques per generar idees i narratives per a dissenyar escenaris, criatures, armes i vehicles que podrien inspirar el pròxim gran videojoc.
Aquest estudi, que no requereix cap coneixement previ, et permet donar el primer pas en una indústria en auge, que mou més diners que el cinema i la música junts i que continua creixent.
Estudiar disseny conceptual t'obre portes no sols en videojocs, sinó també en serious games, cinema, animació, publicitat i realitat virtual.
Es valoren més les idees, la composició i l'storytelling visual que l'hiperrealisme.
En aquesta formació es treballen les competències per generar idees, estructurar-les i dissenyar un projecte per produir-lo amb ajuda d'especialistes com ara programadors, dissenyadors, comunicadors...
I sobre tot, aquest curs és divertit, reptador i gratificant
Veure com la teva idea inspira un joc i produir-lo és una de les sensacions més satisfactòries per a una persona creativa.

Continguts

- La ideació del videojoc
- Conceptualització del videojoc
- Mecàniques, mètriques i estètiques
- Direcció d'equips necessaris per produir el videojoc
- La producció del videojoc
- Marketing de videojocs
- Model de negoci i aspectes legals dels videojocs
- Producció d'un projecte integrat

Sortides professionals

L'alumnat podrà incorporar-se dins d'un estudi de producció de videojocs amb capacitat per gestionar equips, terminis i pressupostos de manera eficient.

Beques i ajuts

Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.

Centres responsables

Escola de Formació Permanent

Centres col·laboradors

Centre de Recerca en Comunicació Educativa SL (CRECE.cat)

Contacte

Francesc Xavier Ribes Guardia

Telèfon: 608332994

Més informació

Amb el finançament de

Next Generation UEMinisterio de Ciencia, Innovación y UniversidadesPla de Recuperació, Transformació i ResiliènciaNext Generation CatalunyaDepartament de Recerca i Universitats