Fira virtual de màsters, postgraus i doctorats UAB
Sessions informatives amb les direccions i coordinacions. Del 26 al 30 de maig: Inscripcions obertes!
També pots emplenar el formulari d’aquesta pàgina per demanar atenció personalitzada.
- Microcredencial UAB
- Codi de l'estudi: 5084/101
- 1a edició
- Modalitat: Online
- Crèdits: 2 ECTS
- Inici: 01/10/2025
- Final: 01/11/2025
- Places: 150
- Orientació: Professional
- Preu: 300 €
-
Preu especial 90 €
Col·lectiu d'aplicació: Import amb el descompte del Fons NextGenerationUE aplicat
- Idioma de docència: Català
- Lloc: Facultat de Psicologia i Logopèdia - UAB
En un món on les tecnologies emergents prenen cada vegada més protagonisme, la capacitat d'utilitzar la Intel·ligència Artificial (IA) com a eina d'avaluació psicològica és essencial per a professionals de l'educació i la psicologia. Aquesta microcredencial ofereix una formació específica i pràctica que respon a les necessitats actuals dels entorns educatius pre-clínics.
Amb un enfocament aplicat, aquest curs capacita els participants per utilitzar models de llenguatge gran (LLMs) per detectar i gestionar necessitats emocionals, socials i psicològiques de nens i adolescents, com ansietat, depressió i dificultats socials. A més, es treballarà la integració d'aquestes eines en les dinàmiques escolars, garantint un ús ètic i responsable que respecti la normativa vigent.
Aquest estudi respon a una demanda creixent d'nnovació en l'avaluació educativa, on l'IA pot complementar les tasques dels professionals, oferint solucions adaptades i personalitzades per millorar l'atenció a l'alumnat i fomentar el seu benestar emocional i acadèmic. Es dirigeix a aquells interessats a potenciar les seves competències digitals i pedagògiques, amb aplicacions immediates en l'àmbit educatiu i social.
L'estudi 5084/101 forma part de la microcredencial Com Emprar la Intel·ligència Artificial com a Suport per a l'Avaluació Psicològica d'Infants i Adolescents, un programa que oferirà la flexibilitat de cursar-se en diverses dates, segons l'evolució de la matrícula.
- Aspectes legals
- Especialista en IA educativa: Implementació d'eines d'Intel·ligència Artificial per millorar els processos d'avaluació i aprenentatge en centres educatius.
- Psicòleg/a escolar amb competències digitals: Ús d'eines d'IA per identificar i gestionar necessitats emocionals i psicològiques de l'alumnat, com ansietat, depressió o dificultats socials.
- Consultor/a en tecnologies educatives: Assessorament a escoles i institucions sobre com integrar tecnologies d'IA per millorar l'avaluació i l'eficiència educativa.
- Formador/a en eines digitals i IA: Capacitat per ensenyar a altres professionals de l'educació l'ús de models de llenguatge gran (LLMs) i altres tecnologies emergents.
- Coordinador/a d'inclusió i benestar emocional: Disseny i implementació d'estratègies digitals per millorar la inclusió i el benestar emocional a l'escola.
- Investigador/a en educació i IA: Desenvolupament i aplicació de models d'IA per a la investigació sobre dinàmiques escolars i necessitats psicològiques.
Amb un enfocament aplicat, aquest curs capacita els participants per utilitzar models de llenguatge gran (LLMs) per detectar i gestionar necessitats emocionals, socials i psicològiques de nens i adolescents, com ansietat, depressió i dificultats socials. A més, es treballarà la integració d'aquestes eines en les dinàmiques escolars, garantint un ús ètic i responsable que respecti la normativa vigent.
Aquest estudi respon a una demanda creixent d'nnovació en l'avaluació educativa, on l'IA pot complementar les tasques dels professionals, oferint solucions adaptades i personalitzades per millorar l'atenció a l'alumnat i fomentar el seu benestar emocional i acadèmic. Es dirigeix a aquells interessats a potenciar les seves competències digitals i pedagògiques, amb aplicacions immediates en l'àmbit educatiu i social.
L'estudi 5084/101 forma part de la microcredencial Com Emprar la Intel·ligència Artificial com a Suport per a l'Avaluació Psicològica d'Infants i Adolescents, un programa que oferirà la flexibilitat de cursar-se en diverses dates, segons l'evolució de la matrícula.
Continguts
- Teoria i pràctica d'ús d'LLMs- Aspectes legals
Sortides professionals
Aquesta microcredencial ofereix oportunitats per desenvolupar-se en una àmplia gamma de sectors professionals relacionats amb l'educació, la psicologia i les tecnologies emergents. Els coneixements adquirits són especialment valuosos per a perfils que vulguin integrar la IA en processos d'avaluació psicològica i pedagògica. Les possibles sortides professionals inclouen:- Especialista en IA educativa: Implementació d'eines d'Intel·ligència Artificial per millorar els processos d'avaluació i aprenentatge en centres educatius.
- Psicòleg/a escolar amb competències digitals: Ús d'eines d'IA per identificar i gestionar necessitats emocionals i psicològiques de l'alumnat, com ansietat, depressió o dificultats socials.
- Consultor/a en tecnologies educatives: Assessorament a escoles i institucions sobre com integrar tecnologies d'IA per millorar l'avaluació i l'eficiència educativa.
- Formador/a en eines digitals i IA: Capacitat per ensenyar a altres professionals de l'educació l'ús de models de llenguatge gran (LLMs) i altres tecnologies emergents.
- Coordinador/a d'inclusió i benestar emocional: Disseny i implementació d'estratègies digitals per millorar la inclusió i el benestar emocional a l'escola.
- Investigador/a en educació i IA: Desenvolupament i aplicació de models d'IA per a la investigació sobre dinàmiques escolars i necessitats psicològiques.
Beques i ajuts
Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
Escola de Formació Permanent
Centres col·laboradors
Departament dEducació i Formació Professional Generalitat de Catalunya
Contacte
Albert Bonillo Martin