- Microcredencial UAB
- Codi de l'estudi: 5168/101
- 101a edició
- Modalitat: Presencial
- Crèdits: 3 ECTS
- Inici: 04/11/2025
- Final: 24/02/2026
- Places: 30
- Orientació: Professional
- Preu: 300 €
-
Preu especial 90 €
Col·lectiu d'aplicació: Import amb el descompte del Fons NextGenerationUE aplicat
- Idioma de docència: Català
- Lloc: Escola d'Enginyeria, C/ De les Sitges Edifici Q, 08193 Campus UAB
Tot i els avenços als currículums educatius, que ja incorporen el pensament computacional i l'enfocament STEM, molts docents encara necessiten formació pràctica i acompanyament per integrar realment aquestes competències a l'aula.
Aquesta proposta formativa ofereix una porta dentrada clara i accessible per a docents de primària i secundària que provenen d'un entorn més analògic, i que volen fer el pas cap a una educació més digital, creativa i significativa.
Amb un format presencial de 20 hores a l'aula i 52 hores de treball autònom amb tutories la formació combina coneixement, pràctica i acompanyament. El recorregut inclou pensament computacional, programació, robòtica i disseny de projectes STEM, amb una mirada didàctica i contextualitzada.
És una oportunitat per transformar l'aula i preparar millor l'alumnat pels reptes del segle XXI.
- Pensament computacional. Teoria i pràctica.
- Introducció a la programació. Teoria, pràctica.
- Programació per blocs. Pràctica.
- Disseny de projectes STEM.
- Plaques programables. Teoria i pràctica.
- Programació i plaques programables. Pràctica
- Robòtica. Teoria, pràctica i experiències.
Aquesta proposta formativa ofereix una porta dentrada clara i accessible per a docents de primària i secundària que provenen d'un entorn més analògic, i que volen fer el pas cap a una educació més digital, creativa i significativa.
Amb un format presencial de 20 hores a l'aula i 52 hores de treball autònom amb tutories la formació combina coneixement, pràctica i acompanyament. El recorregut inclou pensament computacional, programació, robòtica i disseny de projectes STEM, amb una mirada didàctica i contextualitzada.
És una oportunitat per transformar l'aula i preparar millor l'alumnat pels reptes del segle XXI.
Continguts
- Introducció (com entenem les STEM? Diferències entre la T i la E)- Pensament computacional. Teoria i pràctica.
- Introducció a la programació. Teoria, pràctica.
- Programació per blocs. Pràctica.
- Disseny de projectes STEM.
- Plaques programables. Teoria i pràctica.
- Programació i plaques programables. Pràctica
- Robòtica. Teoria, pràctica i experiències.
Sortides professionals
La microcredencial no dona una sortida professional com a tal, però els docents de primària i/o secundària que facin la formació tindran una millor competència en pensament computacional, programació i robòtica.Beques i ajuts
Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
Escola de Formació Permanent
Centres col·laboradors
Departament d'Educació i de Formació Professional de la Generalitat de Catalunya
Contacte
Aura Hernandez Sabate
Telèfon: 935814505