Continguts
La docència del màster es distribueix en dos anys, a raó de 54 crèdits el primer any i 66 crèdits el segon. Durant els tres primers mesos, els alumnes cursen, a les instal·lacions de la UAB, les assignatures corresponents a la seva formació bàsica per incorporar-se, el primer dia hàbil d'abril, a les empreses que els han seleccionat, per fer el període de 21 mesos de pràctiques.
El pla destudis s'estructura en dos itineraris, Química Fina i Polímers, escollits en funció de l'empresa que hagi seleccionat l'alumne.
Els alumnes cursen dos mòduls teoricopràctics comuns, de 6 ECTS cadascú, i dos més específics de cada itinerari, també de 6 ECTS cadascú. A més, els alumnes cursen un conjunt de mòduls experimentals comuns (81 ECTS), juntament amb el corresponent al Treball Final de Màster (15 ECTS), que corresponen a les pràctiques que farà a l'empresa. En total, durant els 21 mesos, l'alumne realitzarà 3.000 hores a l'empresa, de les quals 2.400 hores corresponen als crèdits del programa i la resta a crèdits extracurriculars.
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Aspectes Generals de la Indústria Química |
6 ECTS |
Obligatòria |
Tècniques Instrumentals |
6 ECTS |
Obligatòria |
Indústria Química d'Especialitats |
6 ECTS |
Optativa |
Indústria Farmacèutica |
6 ECTS |
Optativa |
Fonaments i Preparació dels Polímers |
6 ECTS |
Optativa |
Propietats Aplicacions i Tècniques de Carecterització dels Polímers |
6 ECTS |
Optativa |
Pràctiques Experimentals Curriculars I |
30 ECTS |
Obligatòria |
Pràctiques Experimentals Curriculars II |
30 ECTS |
Obligatòria |
Pràctiques Experimentals Curriculars III |
21 ECTS |
Obligatòria |
Treball Fi de Màster |
15 ECTS |
Obligatòria |
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
- Proporcionar als estudiants uns coneixements teòrico-pràctics adreçats a la indústria química (de química fina o de polímers), fent èmfasi en la seva vessant més experimental.
- Demostrar coneixements dels conceptes, principis, teories i fets fonamentals de l'àrea de la química fina o dels polímers.
- Aplicar aquest coneixements a la comprensió i resolució de problemes de naturalesa quantitativa o qualitativa en els diferents àmbits industrials i de recerca en el camp de la química fina i dels polímers.
- Realitzar treballs de síntesi i anàlisi de tipus químic relacionats amb els camps de la química fina o dels polímers.
- Manipular amb seguretat els productes químics.
- Interpretar i relacionar les dades obtingudes en els seus experiments de laboratori per identificar el seu significat i relacionar-los amb les teories científiques apropiades.
- Reconèixer i analitzar problemes químics i donar respostes o proposar estudis adreçats a la seva solució.
- Analitzar i descriure les dades obtingudes en el seu treball experimental, extreure conclusions i transmetre aquests resultats de forma escrita i oral.
Competències transversals
Competències instrumentals:
- Organitzar el temps i el treball.
- Buscar informació en la literatura científica utilitzant les eines actuals més adients. Seleccionar aquesta informació i utilitzar-la per a resoldre problemes específics.
- Millorar la capacitat de comprensió de la llengua anglesa.
- Desenvolupar la capacitat de síntesi i d'exposició dels resultats experimentals obtinguts.
Competències interpersonals:
- Treballar en un equip multidisciplinari.
- Millorar la resiliència i l'adaptació a un entorn laboral.
- Comunicar-se amb especialistes de la pròpia àrea i d'altres àrees relacionades.
- Demostrar una actitud de respecte a les opinions, valors, comportament i actitud dels altres.
Títol que s'obté
Màster en Química Fina i Polímers