Continguts
El Mestratge té una orientació eminentment pràctica amb la integració de l'alumne/a en les tasques ordinàries d'avaluació, diagnòstic i tractament en centres hospitalaris, clínics i escolars.
La formació es completa amb els continguts teòrics, destinats a posar al dia els conceptes nosològics, d'avaluació i terapèutics relatius a quatre temes fonamentals: discapacitat intel·lectual i autisme, trastorns emocionals, trastorns del comportament i psicologia en l'àmbit legal.
Mòdul 1. Diploma dEspecialització en Discapacitat Intel·lectual i Autisme i Trastorns del Comportament Infantojuvenil
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Discapacitat intel·lectual i autisme i trastorns del comportament infantojuvenil |
9 ECTS |
Obligatòria |
Pràctiques I: Discapacitat intel·lectual i autisme i trastorns del comportament |
15 ECTS |
Obligatòria |
Memòria de pràctiques I: Discapacitat intel·lectual i autisme i trastorns del comportament |
3 ECTS |
Obligatòria |
Mòdul 2. Diploma dEspecialització en Trastorns Emocionals i Psicologia en lÀmbit Legal Infantojuvenil
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Trastorns emocionals i psicologia en làmbit legal |
9 ECTS |
Obligatòria |
Pràctiques II: Trastorns emocionals i psicologia en làmbit legal |
15 ECTS |
Obligatòria |
Memòria de pràctiques II: Trastorns emocionals i psicologia en làmbit legal |
3 ECTS |
Obligatòria |
Mòdul 3. Treball de fi de màster
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Treball Final de Màster |
6 ECTS |
Obligatòria |
Itineraris
El màster de formació permanent en Psicopatologia clínica infantojuvenil es pot cursar mitjançant dues opcions:
-Matricular el màster sencer.
-Matricular el diploma d'especialització en Malaltia crònica i trastorns del comportament infantojuvenil, i el diploma d'especialització en Trastorns emocionals i psicologia legal infantojuvenil per separat i, un cop superats, matricular-se al Treball de fi de màster.
Programes relacionats
Postgrau en Discapacitat Intel·lectual i Autisme i Trastorns del Comportament Infantojuvenil
Curs en Actualització en Discapacitat Intel·lectual i Autisme Infantojuvenil
Curs en Actualització en Trastorns del Comportament Infantojuvenil
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
-KT01: Reconèixer les principals influències en els trastorns i problemes clínics que es donen a
la infantesa i l'adolescència, tenint en compte les variables funcionals d'adquisició i manteniment.
-KT02: Identificar els principals mètodes d'avaluació i diagnòstic a l'àmbit de la infància i
l'adolescència.
-KT03: Distingir el tipus de teràpia més adequada per al nen, l'adolescent i la família a partir de
resultats de lavaluació i el diagnòstic.
-KT04: Seleccionar informació i bibliografia específica, vàlida i actualitzada a través de l'avaluació
crítica de documentació científica sobre Psicopatologia de la infància i adolescència.
-ST01: Interpretar la informació rellevant dun cas.
-ST02: Aplicar mètodes i instruments de mesura adequats a cada situació o context.
-ST03: Escollir el tipus de teràpia més adequat per al nen, l'adolescent i la família a partir de
resultats de lavaluació i el diagnòstic.
-ST04: Inferir solucions als problemes que es puguin donar a la praxi professional.
-ST05: Aplicar les habilitats de comunicació necessàries a la transmissió d'informació escrita i oral.
-ST06: Analitzar treballs i investigacions de la psicopatologia des d'una perspectiva crítica.
-CT01: Hipotetitzar sobre les demandes i necessitats del nen o adolescent i del seu entorn.
-CT02: Establir els mitjans, les prioritats i els objectius de l'avaluació i la intervenció amb el nen o
adolescent, amb la família i amb els agents educatius.
-CT03: Dissenyar el programa d'intervenció més adequat per al nen, adolescent i família a partir
dels resultats de l'avaluació i el diagnòstic.
-CT04: Considerar l'adequació dels mètodes i instruments de mesura i d'intervenció a la situació o
context específics.
-CT05: Crear informes psicològics o psicopedagògics sobre els resultats de l'avaluació, la
intervenció o serveis sol·licitats.
-CT06: Considerar l'ètica i el codi deontològic en tota actuació, jutjant-ne els efectes de la pràctica
clínica o educativa sobre el nen o adolescent, sobre la seva família i sobre els agents educatius
implicats en la formació.
-CT07: Informar de forma concreta i precisa.
-CT08: Desenvolupar les habilitats de treball en equip.
Títol que s'obté
Màster de Formació Permanent en Psicopatologia Clínica Infantojuvenil